اخبار و رویدادها, بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی

بازی Resident Evil Village: نظر رسانه‌های معتبر چیست؟

بازی Resident Evil Village

در حالی که مدت کوتاهی تا عرضه بازی Resident Evil Village برای پلتفرم‌های مختلف باقی مانده، وب‌سایت‌های معتبر بررسی خود را از این اثر منتشر کرده‌اند که نشان از عملکرد خوب آن در جلب نظر منتقدین دارد. با تیلنو همراه باشید.

بازی Resident Evil Village علاوه بر اینکه لقب «دهمین بازی سری رزیدنت اویل» را یدک می‌کشد، دنباله‌ای برای اثر پیشین مجموعه مذکور یعنی بازی Resident Evil 7: Biohazard است. در این محصول کمپانی کپکام (Capcom) که در مدت سه سال و نیم و در سبک ترس و بقا ساخته شده، باری دیگر با ایتن وینترز (Ethan Winters)، پروتاگونیست بازی رزیدنت اویل 7 همراه می‌شویم. پس از آنکه کریس ردفیلد (Chris Redfield)، کاراکتر مشهور سری Resident Evil اقدام به قتل همسر و دزیدن دختر ایتن می‌کند، او برای نجات رزمری (Rosemary) یا همان دخترش راهی دهکده‌ای مرموز می‌شود. در این مکان انواع مختلفی از جهش‌یافته‌ها حکمرانی می‌کنند که از بین آن‌ها می‌توان به خون‌آشامی قدبلند به نام بانو آلسینا دیمیترسکو (Alcina Dimitrescu) و کارل هایزنبرگ (Karl Heisenberg) رهبر گروهی از گرگ‌نما‌ها اشاره کرد.

برخلاف رویه مرسوم مجموعه بازی‌های Resident Evil که در آن‌ها از دوربین سوم شخص استفاده شده، در بازی رزیدنت اویل ویلیج همانند بازی Resident Evil 7: Biohazard از زاویه دید اول شخص بهره برده شده است. همچنین بازی مذکور دارای سیستم مدیریت اینونتوری (Inventory) مشابه بازی Resident Evil 4 است. بازی Resident Evil RE:Verse که اثری آنلاین و ۶ نفره بوده، در تاریخی نامشخص به صورت رایگان در اختیار دارندگان بازی رزیدنت اویل 8 قرار خواهد گرفت. به منظور آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به پیش نمایش بازی Resident Evil Village مراجعه کنید.

بررسی بازی Resident Evil Village از دید سایت های معتبر دنیا

سازنده: کمپانی کپکام

سبک: ترس و بقا

پلتفرم‌های مقصد: ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، استیدیا، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس

بازی Resident Evil Village

وبسایت IGN Italia

نمره: ۹۵ از ۱۰۰

بازی رزیدنت اویل ویلیج یک تجربه عالی از سری Resident Evil است که با کنار هم قرار دادن بهترین ایده‌های گیم‌پلی از بازی‌های Resident Evil 4 و Resident Evil 7، مجموعه مذکور را وارد دوران جدیدی کرده است.

وبسایت Hobby Consolas

نمره: ۹۳ ز ۱۰۰

بازی Resident Evil Village تقریبا تمامی ویژگی‌هایی که در هنگام تجربه بازی رزیدنت اویل 7 از آن‌ها لذت بردیم، بهبود بخشیده است. این بازی داستان ترسناک فوق‌العاده‌ای را روایت می‌کند که در اروپای شرقی جریان داشته و موفق شده بین جبنه‌های مبارزه، پازل‌ها و کاوش محیط‌ها تعادلی عالی به وجود بیاورد. اما هر چه بخش‌های مختلف بازی مذکور افزایش پیدا کرده‌اند، تمرکز روی المان «ترس و بقا» کاهش پیدا کرده است.

وبسایت GameSpot

نمره: ۹۰ از ۱۰۰

بازی Resident Evil 7 بازگشت بسیار خوبی به ریشه‌های ترسناک سری رزیدنت اویل محسوب می‌شود که در عین حال به واسطه ایده‌های جدید و چشم‌اندازی نو، تغییرات هوشمندانه‌ای را تجربه کرده است. به شکلی مشابه، بازی رزیدنت اویل ویلیج یک اقدام موفق در راستای معرفی مجدد بهترین المان‌های اکشن بازی‌های قبلی سری Resident Evil است. اگرچه این بازی دارای برخی از المان‌هایی است که بازی Resident Evil 7 به وساطه آن‌ها هوایی تازه به سری رزیدنت اویل دمیده، این بازی تا جایی تکامل پیدا کرده که به موجودی جدید و منحصر‌به‌فرد تبدیل شده است. بازی مذکور باعث می‌شود نسبت به آثار عجیب و غریبی که در آینده عرضه خواهند شد، شگفت‌زده شوید.

بازی Resident Evil Village

وبسایت Game Revolution

نمره: ۸۰ ز ۱۰۰

بازی رزیدنت اویل ویلیج یک اثر خوب با ارزش ساخت عالی است.

وبسایت VG247

نمره: ۸۰ ز ۱۰۰

در هنگام بررسی جداگانه بخش‌های مختلف بازی مانند هر یک از خاندان‌ها، دهکده و حتی نحوه مبارزات، همگی دارای مشکل هستند. اما زمانی که این موارد را در کنار هم قرار می‌دهیم، محصولی پدید می‌آید که شاید در حد و اندازه‌ بازی‌های Resident Evil 7 و Resident Evil 2 Remake نباشد، اما همچنان اثری خاص است. تجربه این بازی را به همه توصیه می‌کنیم. با این حال اگر در سال ۲۰۱۷ بازی Resident Evil 7 را تجربه نکرده‌اید، بهتر است اقدام به انجام آن کنید.

وبسایت IGN

نمره: ۸۰ از ۱۰۰

بازی رزیدنت اویل ویلیج ادامه‌ای حقیقتا جذاب و با تمرکز بیشتر روی مبارزات از داستان ایتن وینترز است.

وبسایت +GamesRadar

نمره: ۷۰ از ۱۰۰

شروع قوی و پایان خوب باعث شده که بازی Resident Evil Village متوسط عملکردی قابل قبول، اما نه عالی داشته باشد.

وبسایت Stevivor

نمره: ۶۵ ز ۱۰۰

بازی رزیدنت اویل ویلیج یک تجربه ترسناک لذت‌بخش است که از رویکرد اول شخص سری استقبال کرده و در طول مسیرش تعدادی از مکانیک‌های گیم‌پلی را تصحیح می‌کند. با این حال این بازی از موانعی همچون داستان شلخته، شخصیت‌های دو‌بعدی و طراحی‌های عیجب و غریب رنج می‌برد.

وبسایت Digital Trends

نمره: ۶۰ ز ۱۰۰

بازی Resident Evil 8 تمامی جنبه‌های مثبت و منفی سری رزیدنت اویل را در کنار هم قرار داده و تجربه‌ای نه چندان جذاب پدید آورده است.

بازی Resident Evil Village

میانگین امتیازات نسخه پلی استیشن 5 بازی Resident Evil Village در وبسایت Metacritic با ۷۰ نقد

۸۴

همانطور که از میانگین امتیازات بازی Resident Evil 8 مشخص است، با اثری ارزشمند رو‌به‌رو هستیم که توانسته است نظر مثبت اکثریت منتقدین را جلب کند. بر این اساس اگر جزو طرفداران سری بازی‌های رزیدنت اویل هستید یا از تجربه آثار سبک ترس و بقا لذت می‌برید، حتما بازی رزیدنت اویل 8 را انجام دهید. برای درک بهتر و دریافت تجربه‌ای تمام و کمال از این بازی، توصیه می‌شود قبل آغاز آن اقدام به تجربه بازی Resident Evil 7 کنید.

آیا میانگین امتیاز بازی رزیدنت اویل ویلیج مطابق با پیش‌بینی‌های شما بوده است؟ آیا این امتیاز باعث شده که بازی مذکور را به لیست خریدتان اضافه کنید؟ نظرات خود را با ما در تیلنو در میان بگذارید. در صورتی که قصد خرید این بازی برای پلتفرم‌های مختلف را دارید می‌توانید به صفحات خرید بازی Resident Evil Village برای PS4، خرید بازی Resident Evil Village برای PS5 و خرید بازی Resident Evil Village برای Xbox مراجعه کنید.

منبع: Metacritic

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *