با شروع بتا بخش چندنفره بازی Halo Infinite بازیکنان متوجه ویژگیهای جدیدی شدهاند که پیش از این شاهد آنها نبودیم. در ادامه به این ویژگی و قابلیتهای جدید خواهیم پرداخت.
جامعه کاربران بازی Halo Infinite از زمان معرفی اولیه بازی حسابی منتظر تجربه بخش چندنفره بودهاند. در اواخر ماه جولای بود که استودیو 343 Industries، سازنده بازی، یک ویدیو گیمپلی از بخش Multiplayer ساخته خود منتشر کرد که نبردهای چهار علیه چهار را به تصویر میکشید. علاوه بر این، حالت Beta این بخش چند روز پیش شروع شد و هزاران بازیکن فرصت تجربه این بازی فوقالعاده مورد انتظار را کسب کردند.
نکته جالبی که وجود دارد، این است که واکنش بازیکنان نسبت به بخش چندنفره بازی Halo Infinite به شدت مثبت بوده؛ با وجود این که ساخت اثر مذکور هنوز تمام نشده. پس از تجربه حالت Beta، خیلی سریع میتوانید متوجه ویژگیهای جدیدی شوید که پیش از این آنها را در مجموعه Halo ندیده بودیم. در ادامه، به مرور این ویژگیها میپردازیم که میتوانند تجربه نهایی بازی را جذابتر از همیشه کنند.
اضافه شدن Sliding
Sliding یا همان لیز خوردن روی زمین، یکی از ویژگیهایی است که میتوانید آن را در بیشتر بازیهای شوتر-اول شخص مشاهده کنید. با توجه به اطلاعات به دست آمده، بازی Halo Infinite هم این قابلیت را در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد. برای استفاده از این ویژگی، باید سریع بدوید و سپس با فشردن دکمه نشستن یا Crouch، روی زمین لیز بخوردید. مکانیک Sliding علاوه بر سریعتر کردن گیمپلی، باعث به وجود آمدن مکانیک جدیدی شده است. شما با استفاده از این مکانیک میتوانید برای مدت زمان کمی به هدف کوچکتری برای دشمنان تبدیل شوید.
با اضافه شدن این ویژگی، بازیکنان قابلیت مانور بیشتری در زمین نبرد دارند و میتوانند با استفاده از آن نشانه گیری را برای تیم حریف سختتر کنند. در نسخههای پیشین هیلو، گیمرها به استفاده از پریدن و نشستن محدود میشدند و قدرت مانور چشمگیری نداشتند.
Power Upها بلافاصله بعد از برداشتن فعال نمیشوند
Power Upها یا مهارتهایی که در یک مدت زمان محدود در اختیار بازیکنان قرار میگیرند، از جمله مکانیکهایی هستند که از نسخه اول مجموعه حاضر بودهاند. این Power Upها انواع مختلفی دارند؛ برای مثال قابلیت Camo میتواند برای چند ثانیهای شما را نامرئی کند و قابلیت Overshield خط سلامتی شما را افزایش میدهد. پیش از این، هنگامی که یکی از این Power Upها را مشاهده میکردید و از روی آن رد میشدید، بلافاصله فعال میشدند و کاری به تصمیم بازیکن نداشتند. اما در بازی Halo Infinite شرایط تغییر کرده و این قابلیتها بلافاصله پس از برداشته شدن فعال نمیشوند. در واقع، بازیکن میتواند آنها را برای مواقع ضروری ذخیره کند و در موقعیت مناسب از آنها استفاده کند.
در حالتهای Objective که باید پرچمها را به نفع تیم خود تسخیر کنید، این ویژگی جدید نقش بزرگی ایفا میکند. برای مثال میتوانید Power Up نامرئی شدن را بردارید و سپس با استفاده از، چند لحظهای غیب شوید و Objective مورد نظر را برای تیم خود تسخیر کنید.
هوش مصنوعی اسپارتانها آنها را از آمدن Power Weaponها مطلع میکند
یکی از ویژگیهای نسخههای قبلی مجموعه Halo، اسپاون شدن Power Weaponها بود که در محدودههای زمانی معینی رخ میداد. بازیکنان حرفهایتر، پس از مدتی متوجه الگوی اسپاون این اسلحهها میشدند و به محض رسیدن زمان موعود، به سمت برداشتن آنها میروند. اما در بازی Halo Infinite این مکانیک دستخوش تغییراتی شده است. هنگامی که یک Power Weapon در حال اسپاون شدن است، بازی پیغامی را برای بازیکنان نمایش میدهد تا آنها از این موضوع مطلع شوند. این گونه، فاصله گیمرهای قدیمی و تازهوارد ذرهای کمرنگتر میشود.
البته این پیغامها هنگام اسپاون شدن Power Upها هم نمایان میشود و این گونه بازیکنان نه چندان حرفهای فرصتی برای کمتر کردن فاصله به دست میآروند. به طور کلی، بازی Halo Infinite بیشتر از هر زمان دیگری بازیکنان را راهنمایی میکند.
تغییر در اسلحه Needler
استودیو 343 Industries اسلحههای کلاسیک مجموعه را در بازی Halo Infinite به طور کامل بازطراحی کرده و تغییراتی را در آنها به وجود آورده است. از جمله این تغییرات میتوانیم به بهبود مدل بصری و انیمیشنهای جدید اشاره کنیم. علاوه بر این، جلوههای صوتی اسلحهها کاملا جدید به نظر میرسند و دیگر شباهت زیادی به قدیم ندارند. اسلحه Needler هم که از اولین نسخه در سری حضور داشت، انیمیشن و جلوههای صوتی جدیدی دارد و حالا بیشتر حالت یک SMG را به خود گرفته است.
نسخه جدید Needler صداهای خشکتری میدهد که توصیف چگونگی آن کمی سخت است و کمی طول میکشد که به آن عادت کنید. همچنین، با وجود این که انیمیشنهای جدید در بازیهای ویدیویی همیشه به عنوان تغییری مثبت تلقی میشوند، برخی از طرفداران قدیمی و سرسخت فرنچایز ممکن است با آن کنار نیایند.
Dropwall
Dropwall یا Barrier یک آیتم جدید است که برای اولین بار در بازی Halo Infinite شاهد آن هستیم. این آیتم جدید مانند یک سنگر عمل میکند و میتوانید با استفاده از آن جلوی گلوله دشمنان را بگیرید. البته Dropwall طراحی مناسبی دارد و باعث به هم خورد تعادل مبارزات نخواهد شد. این مکانیک جدید موقعیتهای تازهای را در روند گیمپلی ایجاد میکند و میتوانید با کمی خلاقیت، صحنههای جالبی را با استفاده از آن رقم بزنید. نه تنها Dropwall، بلکه سایر مکانیکهای جدید بازی Halo Infinite هم باعث به وجود آمدن استراتژیهای جدید در مبارزات میشوند.
بازگشت Assault Rifle
Assault Rifle که یکی از قدیمی و معروفترین اسلحههای مجموعه هیول به شمار میرود، بازگشت شکوهنمد را در بازی Halo Infinite تجربه خواهد کرد. اسلحههای کلاسیک در سالهای اخیر زیاد جدی گرفته نشدهاند و طرفداران معتقدند که این تفنگها، تنها مناسب نبردهای نزدیک هستند. حال آن طور که مشخص است، بُرد (Range) اسلحههای کلاسیک مانند Assault rifle افزایش داده شده و بازیکنان میتوانند از آن در مبارزات راه دور هم استفاده کنند. اسلحه مذکور برخلاف بخش داستانی، هیچ وقت در بخش Multiplayer نقش پررنگی نداشته و حالا با قوی شدن آن، شرایط فرق کرده است.
Ragdoll، لذت بخشتر از همیشه
هنگامی که یک بازیکن در بخش چندنفره بازی Halo Infinite میمیرد، فیزیک (Ragdoll) و انیمیشن آن واقعی و لذتبخشتر از همیشه به نظر میرسد. اگر از سمت پایین به یک بازیکن شلیک کنید و او را بکشید، جنازه او به سمت هوا پرتاب میشود. یا اگر دشمنی را از فاصله نزدیک از بین ببرید، جسد او خیلی طبیعی و آرام روی زمین میافتد.
اسلحهها، نارنجکها و ارتفاع تاثیر مستقیمی روی Ragdoll بازی میگذارند و حس خوبی را به بازیکن میدهند. در حالی که این انیمیشنها کاملا واقعگرایانه نیستند، اما با عقل سلیم جور در میآیند و تغییر جالبی را به وجود آوردهاند. استودیو 343 Industries کار فوقالعادهای را در طراحی انیمیشنها و فیزیک انجام داده است.
اسلحه Battle Rifle در بازی Halo Infinite لگد میزند
در بازی Halo Infinite، اسلحه Battle Rifle لگد میزند و به اصطلاح Recoil دارد. با شلیک هر گلوله، نشانه یا Cross-hair کمی رو به بالا میرود و کنترل آن را سخت میکند. جالب است بدانید که همین تغییر کوچک توانسته تفاوت بزرگی را در گیمپلی به وجود آورد. Battle Rifleهای قدیمی به هیچ وجه لگد نمیزنند و به عبارتی، Recoil نداشتند. اما حالا این موضوع دست خودش تغییراتی شده و باید برای استفاده از این اسلحه، Recoil را در نظر بگیرید.
وجه تمایز هم تیمیها و دشمنان
بازی Halo Infinite برای جلوگیری از اشتباه، هم تیمیها و دشمنان شما را با رنگهای متفاوت مشخص کرده است. دشمنان با رنگ قرمز و هم تیمیها با رنگ سبز روی نمایشگر نشان داده میشوند. در حالی که اسپارتانها برجستهتر شده و نسبت به قبل بهتر دیده میشوند، دیدن هم تیمیها از پشت دیوار میتواند حواس شما را پرت کند. به عبارت دیگر، استودیو 343 Industries برای بهبود عملکرد تیمی، کاری کرده که هم تیمیهای شما حتی از پشت دیوارها هم دیده میشود. اما این ویژگی زیاد مفید نیست و میتواند باعث حواس پرتی شود.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که شما میتوانید رنگ نشانگر دشمنان و هم تیمیها را به دلخواه خود تغییر دهید. اما در حال حاضر باید صبر کرد و دید که این ویژگی جدید مفید خواهد بود یا خبر. همچنین، قابلیت تنظیم Field of View هم به بازی Halo Infinite اضافه شده تا تغییر فاحشی میان بازیکنان کنسول و رایانههای شخصی به وجود نیاید.
کوچک شدن Retcile همه اسلحهها
هنوز مشخص نیست که Reticle (علامت کوچک روی صفحه که زاویه نشانهگیری شما را نشان میدهد) در نسخه نهایی بازی Halo Infinite هم به همین روال خواهد بود یا خیر. اما با توجه به آن چه که دیدهایم، Reticle در هیلو اینفینیت نسبت به نسخههای گذشته مجموعه خیلی کوچکتر است. این میتواند به معنی استفاده بیشتر از Hipfire در اسلحههای دورزن باشد؛ چرا که بازیکنان از نشانه کوچک و در نتیجه دقیقتری استفاده میکنند.
اما کوچک بودن این Reticle صرفا به معنی بد بودن آن نیست؛ چرا که بازیکنان تا این جای کار مشکلی با آن نداشتهاند. اما توجه کنید که این تغییر میتواند دقت افرادی که از موس و کیبرد استفاده میکنند را نسبت به کسانی که با کنترلر بازی میکنند، به مراتب بیشتر کند.
نظر شما در مورد ویژگیهای جدید بازی Halo Infinite چیست؟ به نظر شما کدام یک از این تغییرات برای بازی نهایی مفیدتر خواهد بود؟ دیدگاههای خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.
منبع: Game Rant