بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی The Last of Us Part 1

لتس-پلی-و-بررسی-بازی-The-Last-Of-Us-Part-1-Remake-Ps5

سری بازی The Last of Us بدون شک یکی از قوی‌ترین انحصاری‌های پلی‌استیشن و یکی از بهترین سری بازی‌های تاریخ، به شمار می‌آید. این اثر که اولین بار در سال ۲۰۱۳ و در آخرین سال‌های کنسول PS3 توسط شرکت ناتی‌داگ برای این کنسول منتشر شد، از همان ابتدا و به علت شخصیت‌پردازی فوق‌العاده و نگاهی متفاوت به دنیایی تصرف شده توسط زامبی‌ها، توانست جای خود را در دل گیمرها پیدا کند. در ادامه و با منتشر شدن نسخه‌ی دوم نیز، این بازی توانست تبدیل به فرنچایز محبوب و اصلی شرکت ناتی‌داگ نیز بشود، و این عنوان را که سال‌ها در دست سری Uncharted بود، از آن خود کند. حالا و پس از گذشت ۹ سال از عرضه‌ی اولین نسخه از این بازی و یک بار ریمستر شدن آن برای کنسول‌های نسل هشتمی، این اثر یک بازسازی کامل را به خود دیده و به اصطلاح ریمیک شده است. این ریمیک که برای هماهنگی با نام نسخه‌ی دوم (The Last of Us Part 2) به جای نام ریمیک، در اسم خود عنوان Part 1 را دارد، با گرافیکی ارتقا یافته، گیم‌پلی‌ای نو شده و انیمیشن‌هایی واقعی‌تر، با قیمت جنجال برانگیز ۷۰ دلار برای کنسول PS5 و به زودی کامپیوترهای شخصی، وارد بازار شده. البته که مدت‌هاست که کمپانی‌های مختلف در صنعت گیم، حرف از ۷۰ دلاری شدن بازی‌ها می‌زنند، اما بسیاری از گیمر‌ها این سوال را پرسیده‌اند که آیا بازی‌ای که ۹ سال عمر دارد و عملا محتوای جدیدی به آن اضافه نشده است، واقعا ارزش ۷۰ دلار را دارد؟ بحرحال شما در پکیج The Last of Us Part 1 بسته‌ی الحاقی بازی اول که داستان دوران کودکی الی را تعریف می‌کند، یعنی Left Behind را نیز دارید. این در حالی است که شما در پکیج نسخه‌ی ریمستر شده علاوه بر این دی ال سی، بخش مولتی پلیر را نیز با ۶۰ دلار بدست می‌آوردید! اگر می‌خواهید ببینید که آیا این بازی ارزش خرید و ۷۰ دلار را دارد، با لتس پلی و بررسی ما همراه باشید.

 

تماشای لتس پلی و بررسی بازی The Last of Us Part 1:

تماشا در یوتوب:

گرافیک بازی قطعا بزرگ‌ترین تغییر آن نسبت به نسخه ریمستر شده و نسخه‌ی اصلی و عرضه شده در سال ۲۰۱۳ است. گرافیکی که با استفاده از موتور The Last of Us Part 2 و استفاده از قابلیت‌های کنسول نسل نهمی سونی، توانسته حتی بهتر از پارت ۲ عمل کند و به بهترین ورژن خود برسد. این گرافیک ارتقا یافته، فقط به بهتر دیده شدن چهره‌ی شخصیت‌ها ختم نمی‌شود، و کل محیط بازی و نورپردازی‌ها نیز تحت تاثیر این ارتقا، بهتر شده‌اند. می‌توان گفت که در حال حاضر بازی‌ای وجود ندارد که به شما، گرافیکی بهتر از لست اف اس پارت ۱ پیشنهاد دهد، مگر این که بازی‌ای بتواند در یک کامپیوتر شخصی فوق‌العاده قدرتمند از آن بهتر ظاهر شود. عوض شدن چهره‌ی بسیار از شخصیت‌ها برای نشان دادن بالا رفتن سن‌ آن‌ها در طول بازی، واقعی‌تر شدن افکت آتش سوزی در جهان بازی، و طبیعی‌تر شدن محیط همه و همه از عواملی هستند که باعث می‌شوند شما حداقل از ارتقای گرافیکی بازی خیالتان به صورت کامل راحت باشد. البته این بهتر شدن، بدون هزینه نیز نبوده و بازی حتی بیشتر از پارت دوم حجم دارد و حجم آن به ۸۰ گیگ می‌رسد که اگر بازی را به صورت فیزیکی تهیه کنید ۲۴ گیگابایت از این ۸۰ گیگابایت، متعلق به آپدیت روز اولی بازی خواهد بود.

این بازی در بخش گیم‌پلی نیز برای نزدیک‌تر شدن به گیم‌پلی پارت دوم که نقطه قوت آن به حساب می‌آمد و یک جورایی دلیل اصلی این بازسازی بود، دستخوش تغییرات فراوانی شده است. در The Last of Us Part 1 شما بر خلاف گذشته، می‌توانید به صورت مخفیانه و با انیمیشن‌های کشتن کاملا جدید، دشمنان خود را از سر راه بردارید. علاوه بر آن در این نسخه درست به مانند پارت ۲، می‌توانید دشمنان خود را به زانو در بیاورید و در حالی که آن‌ها بر روی زمین هستند، فینیشر خود را بر روی آن‌ها اجرا کنید. بزرگ‌ترین تغییر گیم‌پلی به اعتقاد منتقدان و سازندگان بازی اما، تغییر طراحی مراحل (Level Design) بازی است. این اثر برای اینکه بتواند گیم‌پلی جدید را در خود جای دهد و در عین حال به نسخه‌ی اصلی وفادار بماند، طراحی مراحل خود را به بهترین شکل ممکن تغییر داده است. تغییراتی که به صورت بصری متوجه آن‌ها نمی‌شوید ولی با رد کردن مراحل کاملا آن‌ها را حس می‌کنید. البته باید بگوییم که یکی از بهترین ویژگی‌های گیم‌پلی لست ۲، یعنی دراز کشیدن بر روی زمین، به علت چیزی که سازندگان بازی آن را “خراب شدن طراحی” می‌دانند در بازی قرار داده نشده است. علاوه بر تمام این تغییرات، مد‌هایی مانند مد‌های سختی Grounded و PermaDeath نیز به The Last of Us Part 1 اضافه شدند.

اسکین‌هایی برای جوئل و الی نیز به بازی اضافه شده‌اند تا حس تجربه‌ی دوباره این عنوان را برای بازیکنان بهتر کنند. علاوه بر لباس‌های الی و جوئل در نسخه‌ی دوم، لباس‌های دیگری مربوط به بازی‌های اختصاصی پلی‌استیشن نیز به بازی اضافه شده‌اند. همچنین گزینه‌های دسترسی بیشتر و قوی‌تر نیز به بازی، برای کمک کردن به گیمر‌هایی که مشکلات مختلفی دارند، درست به مانند پارت دوم، به بازی اضافه شده است.

در نهایت باید گفت که تصمیم پایانی برای این مسئله که آیا The Last of Us Part 1 ارزش ۷۰ دلار را دارد یا خیر، بر عهده‌ی شما و سلیقه‌ی شما می‌باشد. اگر ارتقای گرافیکی چیزی است که به دنبال آن هستید، پس حتما باید این نسخه‌ را تجربه کنید. اگر گیم‌پلی برای شما اهمیت بیشتری دارد، باید کمی به تصمیم خود برای خرید فکر کنید. اما چیزی که واضح است، این مسئله می‌باشد که بازیکنانی که تا حالا این بازی را تجربه نکرده‌اند باید بدون شک همین نسخه‌ی ریمیک شده را با قیمت ۷۰ دلار تهیه کنند و به نسخه‌ی ریمستر شده فکر نکنند. زیرا که این بازی بهترین ورژن موجود از یک شاهکار واقعی است. اگر می‌خواهید که بیشتر در مورد این بازی بدانید و راحت‌تر تصمیم خود را بگیرید سری به ویدیوی ما بزنید. برای اطلاع کامل از تمام تغییرات بازی نیز مقاله‌ی ما در مورد تمام آنچه که از The Last of us Part 1 می‌دانیم را مطالعه کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *