بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بتای بازی FIFA 23 قسمت دوم Ultimate Team

بررسی اولیه بازی فیفا ۲۳ بخش بازی دوستانه

از زمان انتشار نسخه بتا یا آزمایشی بازی FIFA 23 ما در تیلنو تصمیم گرفتیم تا تمام بخش‌های این بازی را بررسی کنیم و تغییرات آن‌ها را در قالب مقاله و ویدیو برای شما بازگو کنیم، در قسمت اول به توضیح کامل بتای بازی و بخش Kick Off پرداختیم. در قسمت دوم اما به سراغ محبوب‌ترین بخش سری بازی‌های فیفا یعنی Ultimate Team رفتیم. کسانی که چندین سال است که بازی‌های فیفا را دنبال می‌کنند، می‌دانند که بخش آلتیمیت تیم و دیگر بخش‌های فیفا دو دنیای مجزا از هم هستند. برای کسانی که اطلاعی ندارند هم باید بگوییم، آلتیمیت همانطور که گفتیم محبوب‌ترین بخش فیفا و بزرگ‌ترین برگ برنده‌ی آن در برابر رقبا بوده. شما در این بخش یک تیم با استفاده از بازیکنان واقعی می‌سازید و با آن تیم به رقابت با بازیکنان دیگر و تیم‌های آن‌ها می‌پردازید. فرق این بخش با قسمت کریر مود، نزدیک‌تر بودن آن به واقعیت و آنلاین بودنش است. به عنوان مثال بر خلاف بخش کریر که شما می‌توانید هر بازیکنی را بخرید و در هر نقطه‌ای از زمین او را بازی بدهید، در آلتیمیت تیم باید قبل از خریدن بازیکن به میزان هماهنگی او با بقیه‌ی تیم و دیگر مسائل توجه کنید. بخش آلتیمیت تیم از آنجا که سود بسیاری برای EA دارد، هر ساله بهتر می‌شود و با تغییرات امسال این بخش باید بگوییم که با بهترین آلتیمیت تیم تاریخ فیفا روبرو هستیم. برای کسانی که به کد بتا دسترسی پیدا کرده‌اند باید بگوییم تیمی که در بخش بتا جمع می‌کنید به بازی اصلی انتقال پیدا نمی‌کند. همچنین باید اشاره کنیم که درست مانند سال ۲۰۱۸ یک بخش آلتیمیت تیم مخصوص جام جهانی نیز در بازی FIFA 23 خواهیم داشت.

تماشای لتس پلی بخش Ultimate Team بازی FIFA 23:

بخش Moments

می‌توان گفت که امسال آلتیمیت تیم شاهد بزرگ‌ترین تغییرات خود بوده است. بخش جدیدی با نام Moments به بازی اضافه شده که به شما هدف‌های روزانه‌ی جدیدی بر اساس اتفاقات در دنیای واقعی فوتبال می‌دهد. این بخش به این گونه است که به عنوان مثال اگر روز قبل ارلینگ هالند در برابر لیورپول در دقیقه ۸۰ گلزنی کرده باشد، شما نیز باید در دقیقه ۸۰ به تیم حریف گل بزنید. لازم هم نیست که یک بازی کامل را انجام بدهید تا به دقیقه ۸۰ و شانس گلزنی برسید، شما می‌توانید در بخش Moments در دقیقه ۸۰ یک بازی که از قبل در جریان بوده کنترل تیم خود را به دست بگیرید و گلزنی کنید. به همین علت نیز اسم این بخش را Moments یا همان لحظه‌ها گذاشتند. همچنین شما با کامل کردن چالش‌های این بخش یک واحد جایزه‌ای جدید به جای فیفا کوین و فیفا پوینتس می‌گیرید. این واحد جدید که استارز یا ستاره نام دارد، در بالای صفحه شما و در کنار بقیه واحد‌ها قرار می‌گیرد. هنوز معلوم نیست که آیا استارز برای جوایزی خاص استفاده خواهد شد یا مانند دیگر واحد‌ها برای خرید بازیکن و پک‌های مختلف. اگر هنوز به طور کامل متوجه این بخش نشده‌اید حتما ویدیوی ما را تماشا کنید.

سیستم جدید Chemistry

یک تغییر بسیار مثبت دیگر بازی، جدید شدن سیستم Chemistry یا همان میزان هماهنگی تیم با یکدیگر است. در فیفا آلتیمیت‌های گذشته بستن تیم دلخواهتان کمی سخت و دشوار بود. زیرا شما نمی‌توانستید دو بازیکنی که دوست دارید را در کنار هم قرار دهید، زیرا ممکن بود لیگ آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. در FIFA 23 اما این شرایط به کل تغییر کرده. در آلتیمیت تیم این بازی شما دیگر لازم نیست بازیکنتان فقط با بازیکنان کناریش هماهنگ باشد. اگر دروازبان شما از لالیگا باشد و مدافعانتان از لیگ انگلیس، تا زمانی که در هر نقطه‌ی دیگری از زمین یک بازیکن دیگر از لالیگا داشته باشید، می‌توانید کمیستری دروازبان خود را به بیشترین حد خود برسانید. بنابراین اگر دروازبان و مهاجم شما هر دو از یک لیگ باشند، شما نگرانی‌ای ندارید. همچنین در این سیستم جدید در کنار نام بازیکنان سه الماس قرار گرفته‌اند که اگر این الماس‌ها همگی رنگی شوند، یعنی کمیستری آن بازیکن به بیشترین حد خود رسیده است.

چند پستی شدن بازیکنان

دیگر تغییر FIFA 23 برای نزدیک‌تر شدن به واقعیت، چند پستی شدن بازیکنان است. در گذشته شما بازیکنان را فقط در پست تخصصی خودشان بازی می‌دادید زیرا اگر آن‌ها در جای دیگری از زمین بازی می‌کردن به صورت کامل قدرت خود را از دست می‌دادند. این در حالی است که در واقعیت نیز سرمربیان با توجه به نیاز خود در هر بازی، بازیکن را در نقاط مختلف زمین، بازی می‌دهند. در التیمیت تیم امسال این قابلیت به بازی اضافه شده است. از این به بعد بازیکنان می‌توانند با کارت‌های تغییر پست، در نقاطی از زمین که در دنیای واقعی در آن‌ها بازی می‌کنند نیز شرکت کنند. هر بازیکن نیز می‌توانند سه کارت پست مختلف داشته باشد اما همانطور که گفتیم شما فقط در صورتی می‌توانید یک کارت پست را به بازیکنی اختصاص دهید که آن بازیکن در دنیای واقعی نیز در آن نقطه از زمین بازی کند. بهترین مثال برای این مسئله ژائو کانسلو بازیکن منچسترسیتی است. پپ گواردیولا این بازیکن را گاهی در سمت چپ دفاع و گاهی در سمت راست بازی می‌دهد. در گذشته شما نمی‌توانستید این کار را در آلتیمیت تیم انجام دهید، اما حالا، این امکان را دارید.

فیفا آلتیمیت تیم امسال بدون شک به بهترین سطح خود رسیده و علاوه بر راضی کردن بازیکنان قدیمی، بازیکنان جدید را نیز به خود جذب می‌کند. به خصوص که امسال بخش جام جهانی نیز به آلتیمیت تیم رنگ و رویی تازه می‌دهد. اگر می‌خواهید تمام تغییرات ذکر شده را به صورت ویدیویی تماشا کنید یک سر به کانال آپارات ما بزنید. همچنین اگر می‌خواهید که شانس خود را برای دریافت کد بتا بیشتر کنید این مقاله را مطالعه کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “لتس پلی و بررسی بتای بازی FIFA 23 قسمت دوم Ultimate Team

  1. علی رضا گفت:

    سلام خسته نباشین .داخل بخش بعدی تیمای باشگاهی بانوان رو هم نشون بدین یه ساله داره EA تبلیغش رو میکنه

    1. محمد قربانیان گفت:

      سلام دوست عزیز. تیم‌های بانوان تو نسخه بتا کامل نیست و فقط تیم‌های ملی رو داره. ولی تو قسمت سوم و بخش وولتا رفتیم سراغ فوتبال بانوان که اتفاقات جالبی بود و توصیه می‌کنم قسمت سوم این لتس پلی رو از دست ندید.

    2. Ali گفت:

      سلام بخش پستین مدیفیر من باگ داره میزنم واس خرید تغییر پست نشون نمیده چ پستایین چیکارش کنم

      1. بهراد گفت:

        سلام Position Modifier فقط یک کارت داره که شما باید اون رو بخرید. بعدش وقتی دارید روی بازیکنی که مد نظرتون هست کارت رو اعمال می‌کنید می‌تونید پست جدید رو انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *