اخبار و رویدادها, بازی, رویدادهای گیمی

مفایسه‌ی طول بازی Cyberpunk 2077 و بازی Witcher 3 و معنی آن‌ها برای هواداران

بازی Cyberpunk 2077

با توجه به اطلاعاتی که استودیو CD Projekt منتشر کرده، بازیکنان برای اتمام بازی Cyberpunk 2077 به زمان کم‌تری نسبت به بازی Witcher 3 نیاز دارند. این موضوع، یک سری نکات را با خود به همراه می‌آورد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 بدون شک یکی از موردانتظارترین بازی‌های چند سال اخیر است و بازیکنان زیادی مشتاق هستند تا به تجربه‌ی این بازی بپردازند. این بازی، در حدود هفت سال پیش معرفی شد و از آن موقع با تغییرات بسیاری همراه شده است. یکی از عواملی که باعث شد تغییراتی در بازی Cyberpunk 2077 ایجاد شود، انتشار بازی Witcher 3 و درس‌هایی است که استودیوی سازنده، از ساخت این بازی گرفته است. بازی Witcher 3، پرافتخارترین بازی تمام دوران، از هر نظری به یک بازی موفق تبدیل شد و همان طور که می‌دانید، توانست نظر و توجه منتقدان و بازیکنان را جلب کند. حال استودیو CD Projekt، هنگامی که بازخوردهای این بازی را بررسی کرده، متوجه شده که طرفداران یک بازی با خط داستانی کوتاه‌تر را می‌پسندند. به همین خاطر، تصمیم گرفتند که حتی به مقدار کمی، از طول آن بکاهند تا بازیکنان بتوانند در مدت زمان کوتاه‌تری، این اثر را به پایان برسانند. البته موضوع کوتاه‌تر بودن بازی Cyberpunk 2077 یکی از مواردی است که بحث‌های زیادی درباره‌ی آن، در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است. شاید این مورد با توجه به گفته‌ی سازندگان کمی عجیب به نظر برسد، اما با توجه به همین بحث‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که CD Projekt تحقیقات خود را به خوبی انجام نداده است، چون که گروه عظیمی از گیمرها، دوست داشتند که بازی Cyberpunk 2077 طولانی‌تر از ویچر باشد.

شاید خط اصلی داستان بازی Cyberpunk 2077 از بازی Witcher 3 کوتاه‌تر باشد، اما این بدان معنا نیست که بازیکنان مدت زمان کوتاه‌تری را در بازی خواهند گذراند. استودیو CD Projekt به طور قطعی دلایل خود را برای انجام این کار داشته است و این تصمیم، موردی نبوده که یک شبه به آن دست پیدا کنند و این خود آن‌ها هستند که باید تصمیم نهایی را بگیرند. در نتیجه، سی دی پراجکت این تصمیم را با توجه به فلسفه‌ی شکل گرفتن شهر نایت سیتی گرفته، چرا که این تصمیم می‌تواند به بهبود سایر بخش‌های بازی و دنیای آن، کمک کند.

طول بازی Cyberpunk 2077

پتریک میلز (Patrick Miils)، طراح ارشد ماموریت‌ها در استودیو CD Projekt، به طور رسمی اعلام کرد که طول خط داستانی بازی Cyberpunk 2077 نسبت به آخرین ساخته‌ی آن‌ها، یعنی ویچر 3، کوتاه‌تر خواهد بود. اتمام خط اصلی داستان بازی Witcher 3 و تمامی ماموریت‌های آن، می‌توانست حدود ۵۰ ساعت از وقت هر بازیکنی را بگیرد، این در حالی بود که اگر کسی می‌خواست به ماموریت‌های فرعی هم نیم نگاهی داشته باشد، باید بیش از ۱۰۰ ساعت را پای بازی می‌گذاشت. به هر حال، سی دی پراجکت پس از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده است که گروه بزرگی از بازیکنان هیچ موقع خط اصلی داستان بازی Witcher 3 را تمام نکرده‌اند و سرنوشت گرالت با دوستانش را ناتمام رها کرده‌اند.

بازی Witcher 3

میلر درباره‌ی طول بازی Witcher 3 توضیح داد:

ما شکایت‌های بسیاری از بیش از حد طولانی بودن داستان Witcher 3 دریافت کردیم. هنگامی که به آمار‌ها نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که عده‌ی زیادی از بازیکن‌ها روند طولانی از بازی را پشت سر گذاشته‌اند اما هیچگاه به پایان آن نرسیده‌اند. طرفداران نباید انتظار داشته باشند که بتوانند بازی Cyberpunk 2077 را خیلی زود به اتمام برسانند. به هر حال، به نظر می‌رسد که دو بازی Cyberpunk 2077 و ویچر، تفاوت‌های بزرگی را در زمینه‌ی طراحی، با هم دارند.

ارزش تکرار بازی با در نظر گرفتن RPG بودن آن

در بازی Cyberpunk 2077 سه خط و راه زندگی متفاوت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها رویداد‌های متفاوتی را با یکدیگر در پیش می‌گیرند. به عبارتی دیگر، شما در ابتدای بازی باید انتخاب کنید که از سه روش زندگی موجود در بازی، کدام یک را می‌پسندید. علاوه بر این موضوع، ساخت و پردازش ظاهر و رفتار شخصیت اصلی بازی یا V، قابلیت‌های شخصی سازی بسیاری دارد و دو بازیکن می‌توانند دو شخصیت کاملا متفاوت را نسبت به یکدیگر، درست کنند. هم چنین، جتی کسانی هم که عاشق بازی ویچر بودند، قبول داشتند که این بازی ارزش تکرار بالایی را ندارد و به علت طولانی بودن آن، اکثر بازیکنان تنها یک بار به تجربه‌ی داستان آن پرداخته‌اند. در واقع، از آن جایی که ویچر قابلیت شخصی سازی زیادی را مانند بازی Skyrim به بازیکن ‌نمی‌داد، او نمی‌تواسنت که در دور مختلف از بازی، تجربه‌ی متفاوتی را کسب کند و سبک مبارزات و گیم پلی، تجربه‌ی کاملا یکسانی را به تصویر می‌کشید. اما بازی Cyberpunk 2077 می‌تواند از این مورد درس بزرگی بگیرد و با اضافه کردن جزئیات متفاوت، ارزش تکرار آن را تا جای ممکن بالا ببرد. اگر جنین اتفاقی بیفتد و با شخصی سازی‌ها بازی Cyberpunk 2077 به یک اثر با ارزش تکرار بالا تبدیل شود، آن موقع است که بازیکنان می‌توانند تمام محتویات موجود در بازی را مشاهده کنند و نهایت استفاده را از داستان و گیم پلی ببرند.

اکر قرار است که داستان اصلی بازی Cyberpunk 2077 کوتاه‌تر از ویچر باشد، به احتمال زیاد داستان اصلی آن حدود ۳۰ ساعت طول می‌کشد. در واقع، از آن جایی که سایبرپانک 2077 رویکردی مشابهی با اسکایریم را در پیش گرفته است، می‌توان انتظار یک داستان ۳۰ ساعتی را کشید. هم چنین، قابیلت شخصی سازی بالا و جهان پرجزئیات اسکایریم، باعث می‌شد که بازیکنان برای مدت‌ها در جهان زیبای آن به گشت و گذار بپردازند و گوشه گوشه‌ی آن را کشف کنند. این حس و لذت Explore در نقشه‌ی بازی، آن قدر زیاد بود که باعث شد بسیاری از گیمر‌ها داستان اصلی را فراموش کنند و به تجربه‌ی ماوریت‌های فرعی بپردازند.

بازی Cyberpunk 2077

البته، همان طور که می‌دانید بازی Cyberpunk 2077 قصد دارد ماموریت‌های فرعی یا Side Questهایی را در جریان بازی قرار دهد، که هر کدام مانند یک داستان کامل به نظر برسند و هر کدام از آن‌ها، شخصیت خاص خود را کسب کنند. اگر بازی نهایی همین گونه باشد و ماموریت‌های فرعی آن تنوع بالایی به خود گیرند، آن موقع است که می‌توانیم سایبرپانک را به عنوان یک بازی موفق بشناسیم که بازیکنان خود را مجبور می‌کند تا به دنیال گشت و گذار در محیط پویای شهر بپردازد و در طی آن، ماموریت‌های فرعی مختلفی را هم از NPCهای بازی دریافت کند. این روند جایی جذاب‌تر می‌شود که ماموریت‌های فرعی بازی با عناصر جهان باز آن مخلوط شود. به عبارتی دیگر، تجربه زمانی لذت‌ بخش‌تر می‌شود که بازی شما را به گشت و گذار در نقشه‌ی بازی دعوت کند و شما نه از سر اجبار، بلکه به خاطر لذت بردن به بررسی تک تک پیکسل‌های این شهر بپردازید.

با توجه به اطلاعات رسمی، بازی Cyberpunk 2077 قصد ندارد که شما را در یک موقعیت اورژانسی قرار دهد تا شما مجبور شوید که به انجام دادن ماموریت‌های داستان اصلی بپردازید. آن طوری که سازندگان می‌گویند، این عمل ممکن است از آن احساس آزادی و مختار بودن واقع در اثر موردنظر بکاهد و نگذارد بازیکنان آن طوری که باید، در شهر نایت سیتی گشت بزنند. این موضوع، موردی است که در بسیاری از بازی‌های جهان باز امروزی شاهد آن هستیم. در واقع، در بسیاری از بازی‌های امروزی، داستان قصد دارد که هموراه شما را در فشار قرار دهد تا به تجربه‌ی داستان اصلی بپردازید. حال این حس اجبار می‌تواند با عناصر بسیاری مانند خطر نابودی جهان، مردن یک دوست و.. همراه باشد و بازیکن را در یک موقعیت ناآرام قرار  دهد.

در واقع، CD Pojekt طول داستان اصلی بازی Cyberpunk 2077 را کاهش داد تا آزادی عمل موجود در دنیای اثر، بیش از پیش جلوه‌‌گر شود و به بازیکن اجازه دهد تا هر جایی که خواست برود و هر کاری که دوست دارد، انجام دهد. این آرمانی است که بازی Cyberpunk 2077 می‌خواهد به آن دست پیدا کند و از آن به عنوان یک پیشرفت انقلابی یاد می‌کند. البته کوتاه‌تر بودن بازی بعید است که ضربه‌ی خاصی را به آن وارد کند و باعث شود که بازیکنان کم‌تری به تجربه‌ی آن بپردازند. برای مثال همین اسکایریم که خط داستانی‌اش حدود ۱۵-۳۰ ساعت طول می‌کشد، یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ است و همین حالا هم در بسیاری از بازار‌های جهان، می‌فروشد. کوتاه‌تر بودن بازی Cyberpunk 2077 می‌تواند به جنبه‌های آزاد بودن در دنیای بازی کمک کند و به سازندگان اجازه دهد که بتوانند دنیای پویاتری را در اختیار بازیکنان بگذارند.

اما آن چه که در این میان مشخص است، این است که چه خط داستانی این بازی کوتاه باشد و چه بلند، یکی از پر سر و صداترین بازی‌های چند سال اخیر است و بازیکنان برای گشتن در شهر نایت سیتی و دیدن کیانو ریورز هم که شده، به خرید و تجربه‌ی بازی خواهند پرداخت. هم چنین با توجه به تبلیغات و بازاریابی های عظیمی که CD Projekt انجام داده است، می‌توان نتیجه گرفت که با یکی از پروفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر و آینده روبرو خواهیم شد.

بازی Cyberpunk 2077

در پایان اگر قصد دارید که خود به تجربه‌ی آخرین ساخته‌ی سی دی پراجت بپردازید و خود خط اصلی داستان را تمام کنید، می‌توانید به صفحه‌ی خرید بازی Witcher 3 مراجعه کنید.

نظر شما در مورد زمان داستان اصلی بازی Cyberpunk 2077 چیست؟ آیا کوتاه شدن روند داستان به نفع این بازی خواهد بود یا ضرر آن نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Game Rant

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *