بازی, گیم پلی بازی, نمایش و پیش نمایش, یادداشت

پتانسیل‌هایی که شخصیت‌های همراه بازی Cyberpunk 2077 به وجود می‌آورند

بازی Cyberpunk 2077

استودیو CD Projekt Red اطلاعات بیش‌تری در مورد شخصیت‌های همراه و فرعی بازی Cyberpunk 2077 منتشر کرده است که اگر کمی در آن‌ها تامل کنیم، متوجه خواهیم شد که این شخصیت‌ها می‌توانند پتانسیل‌های زیادی را برای بازی به وجود آورند.

بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 به عنوان یکی از موردانتظارترین بازی‌های چند سال اخیر، قصد دارد محدودیت‌های بازی‌های نقش آفرینی مدرن را کنار بزند و مرز‌های جدیدی را برای این سبک، به وجود آورد. این هدف، با عناصر انقلابی و بودجه‌های سنگین همراه شده است و این موضوع، هواداران را بیش‌تر از هر موقعی هیجان زده می‌کند. درست است که استودیو CD Projekt Red با سه گانه‌ی ویچر محبوبیت بسیاری را به دست آورد، اما نمی‌خواهد به همین سه گانه‌ی تاریخی خلاصه شود. آن‌ها می‌خواهند با عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 به همه‌ی دنیا نشان دهند که در ساخت بازی‌های نقش آفرینی AAA حرف اول و آخر را می‌زنند.

بازی Cyberpunk 2077 مانند سایر بازی‌های نقش آفرینی که در سال‌های اخیر شاهد آن‌ها بودیم، شخصیت‌های همراهی خواهد داشت که بازیکن می‌تواند در طی ماموریت‌های مختلف از آن‌ها کمک بگیرد. هم چنین، برخی از شخصیت‌ها ماموریت‌های خاص خود را دارند که بدون وجودشان، غیرممکن خواهند بود. CD Projekt Red در این چند وقت اخیر سعی کرده تا اطلاعات زیاد و زننده‌ای در مورد این شخصیت‌های همراه منتشر نکند، اما با اعتنا به همن اطلاعات محدود، می‌توان حدس زد که حضور آن‌ها در سایبرپانک و شهر Night City، پتانسیل‌هایی خواهد داشت که بدون حضور آن‌ها ممکن نبود.

مکانیک‌های شخصیت‌های همراه بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077

در حال حاضر اطلاعات به نسبت محدودی در مورد شخصیت‌های همراه بازی Cyberpunk 2077 در دسترس وجود دارد؛ اما با توجه به همین اطلاعات محدود می‌توان حدس‌هایی در مورد نقش آن‌ها در داستان و ماموریت‌های فرعی زد. سازندگان ادعا کرده‌اند که هر کدام از این کاراکترها، قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند و به این دلیل، از یکدیگر متمایز می‌شوند. استفاده هر کدام از آن‌ها در یک ماموریت مشابه، می‌تواند روند متفاوتی را به وجود آورد. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید یک مرحله‌ی مشخص را با استفاده از دو شخصیت همراه متفاوت به پایان برسانید و در همراهی با هر کدام، تجربه‌ی متفاوتی را کسب کنید که با روند شخصیت دیگر متمایز است. یکی از دلایل به وجود آمدن این تمایز، این است که هر شخصیتی هدف و خلق خاص خود را دارد و همه‌ی آن‌ها با توجه به طرز فکر و دغدغه‌ی خود رفتارهای معینی را بروز می‌دهند. هم چنین، بازی Cyberpunk 2077 مانند سایر آثار نقش آفرینی همه‌ی صحبت کردن‌ها را بر دوش شخصیت اصلی بازی نمی‌گذارد و در برخی از مواقع، این شخصیت‌های همراه هستند که با NPCهای موجود در نقشه، تعامل می‌کنند.

اما موضوع جالبی که در این میان می‌توان به آن اشاره کرد، این است که هر کدام از این شخصیت‌های همراه، می‌توانند در ادامه‌ی روند بازی به یکی از دشمنان شما تبدیل شوند. همان طور که گفته شد، هر شخصیت همراهی طرز تفکر مخصوص به خود را دارد و می خواهد شرایط را با توجه به خواسته‌های خود مرتب کند. بنابراین، اگر بازیکن در طول داستان تصمیمی بگیرد که برخلاف میل یکی از این شخصیت‌ها رفتار کند، یک دشمن جدید را برای خود به وجود آورده است؛ چرا که کاراکتر موردنظر هر کاری می‌کند تا افکار و خواسته‌های خود را بر کرسی بنشاند و اگر شما در راه آن‌ها قرار گیرید، هیچ تفاوتی با یک غریبه نخواهید داشت. پس با توجه به این موارد، می‌توان نتیجه گرفت که شخصیت‌های فرعی بازی Cyberpunk 2077 بیش‌تر از هر اثر دیگری در داستان و اتفاقات رخ داده در جهان بازی، تاثیر گذار هستند.

البته با توجه به این اطلاعات، می‌توان نتیجه گرفت که هر شخصیت همراه، تنها در یک سری از ماموریت‌های مشخص حاضر می‌شود و در تک تک ماموریت‌ها به بازیکن کمک نخواهد کرد. درست است که سازندگان برای بازی Cyberpunk 2077 خط‌های دیالوگ بسیاری را در نظر گرفته‌اند، اما تصور این که که هر کدام از آن‌ها برای هر ماموریتی دیالوگ خاص خود را داشته باشند، غیرممکن است. اگر چنین باشد، اعضای CD Projekt Red باید هر مرحله را با چندین شخصیت و روند متفاوت، طراحی کنند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در بازی Cyberpunk 2077 شخصیت‌های همراه مانند سایر آثر نقش آفرینی، به برده‌ی حلقه به گوش بازیکن تبدیل نمی‌شوند. در بازی‌هایی مانند Skyrim و Fallout 4، افرادی وجود داشتند که به عنوان یک شخصیت همراه، هر کاری را برای بازیکن انجام می‌دادند. اما در بازی Cyberpunk 2077 از این خبر‌ها نیست؛ از آن جایی که هر کاراکتری دغدغه‌ها و اهداف خاص خود را دارد، نمی‌تواند به عنوان یک برده در دنیای بازی عمل کند و تنها در برخی از موقعیت‌های محدود، به عصای دست بازیکن تبدیل می‌شود.

همراهان موجود در داستان

بازی Cyberpunk 2077

در حال حاضر سازندگان تنها از چندتای این شخصیت‌های همراه به صورت رسمی پرده برداشته‌اند. می‌توان حدس زد که نقش این همراهان در بازی Cyberpunk 2077 با آن چه که تا به امروز در دنیای بازی‌های ویدیویی مشاهده کرده‌ایم متفاوت است؛ اما سازندگان منظور خود از این تفاوت‌ها را روشن نکرده‌اند. به هر حال، جکی ولس (Jackie Welles) یکی از اولین همراهانی است که می‌توان در سایبرپانک 2077 ملاقات کرد. بازیکن زمانی او را مشاهده می‌کند که باید تصمیم خود را در مورد شیوه‌ی زندگی مد نظرش، بگیرد. هر کدام از این شیوه‌های زندگی، می‌تواند مسیر روایت داستان را به کلی تغییر دهد و یک روند جدید را به وجود آورد. همان طور که مشخص است، همین انتخاب روش زندگی بر روی شخصیت‌های همراهی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، تاثیر خواهد گذاشت. بدیهی است که اگر شما شیوه‌ی زندگی در بافت فقیر نشین شهر را انتخاب کنید، با کسانی که در این منطقه حضور دارند بیش‌تر آشنا خواهید شد. جانی سیلورهند یا همان شخصیت معروف کیانو ریوز، شخصیت دیگری خواهد بود که بازیکن در سایبرپانک ملاقات خواهد کرد. البته در نظر داشته باشید که جانی سلیورهند، می‌تواند به مراتب از سایر شخصیت های همراه تاثیر بیش‌تری بر روی روند و داستان بازی داشته باشد. نوع حضور جانی در بازی Cyberpunk 2077 کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد. او پیش از شروع شدن داستان‌های V، شخصیت اصلی بازی، جان خود را از دست داده است و به عنوان یک روح دیجیتالی در جهان بازی حضور دارد. شخصیت کیانور ریوز بعد از خود V تاثیرگذارترین کاراکتر بازی است و بیش‌ترین خط دیالوگ را پس از او به خود اختصاص داده است. احتمال می‌رود که سیلورهند با روش‌های مختلف به بازیکنان کمک کند. علاوه بر جانی و جکی، بریک (The Brick) هم می‌تواند به یکی از شخصیت‌های تاثیر گذار بازی تبدیل شود. بریک پیش از ملاقات با V، رئیس یک گنگ خلافکار بوده و نام بزرگی را برای خود دست و پا کرده است.

در این میان برخی از NPCها مانند Judy Alvarez، Evelyn Parker، Certo و Esquerado در داستان وجود دارند که اگر حتی به شخصیت‌های همراه تبدیل نشوند، با حضورشان جذابیت‌های زیادی به داستان اضافه می‌کنند. برای مثال Certo و Esquerado دو برادر دوقلو هستند که می‌توانند با هم ارتباط ذهنی برقرار کنند. هر کدام از این کاراکترها، استعداد زیادی برای تبدیل شدن به یک شخصیت جذاب و تاثیر گذار در بازی Cyberpunk 2077 دارند.

نوع جدیدی در شخصیت‌های همراه یا Companion

بازی Cyberpunk 2077

با توجه به نمایش‌های بازی در مراسم و تریبون‌های مختلف، ظاهرا شخصیت‌های همراه بازی Cyberpunk 2077 عملکرد مشابهی با بازی Dragon Age: Origins داشته باشند. این بدان معنی است که در طی بازی با حدود ۵ الی ۱۰ تا از شخصیت‌های مختلف همراه می‌شویم. درست است که تعداد این Companionها اندازه‌ی بازی‌هایی مانند Fallout 4 نیست، اما با جزئیات بسیاری همراه خواهند بود و همان طور که گفته شد، هر شخصیت در بازی Cyberpunk 2077 حاوی خط‌های دیالوگ بسیاری است و تاثیر زیادی هم بر داستان و و روایت می‌گذارد. بنابراین، Companionها در جدیدترین اثر CD Projekt، روند مشابهی با بازی Dragon Age را ایفا می‌کنند اما به شدت کامل و پویاتر هستند. البته استودیو CD Projekt تایید کرد که طرفداران باید منتظر رونمایی از شخصیت‌های همراهی دیگری باشند که تا به حال در هیچ نمایشی اثری از آن‌ها نبوده است.

به هر حال، ما به طور کامل از عملکرد شخصیت‌های همراه در بازی Cyberpunk 2077 اطلاع نداریم و نمی‌دانیم که آیا آن‌ها در تمامی طول بازی در دسترس بازیکنان خواهند بود یا خیر. ولی می‌توان حدس زد که این کاراکتر‌ها مانند شخصیت‌های همراه بازی‌های استودیو Bioware، سازنده‌ی مجموعه‌ی Dragon Age و Mass Effect، نخواهند بود و نقش هر یک از آن‌ها به یک سری مراحل خاص منتهی خواهد شد. حدود دو سال پیش بود که سازندگان یک ویدیوی یک ساعته از گیم پلی بازی Cyberpunk 2077 منتشر کردند. اگر به یاد داشته باشید، همراه شما در طی همه‌ی مراحل همراه بازیکن نبود و نقشش به چندین میان پرده و مبارزات کوتاه، خلاصه می‌شد. هم چنین در بخش مخفی کاری، این شخصیت‌های همراه کوچک‌ترین تاثیری بر گیم پلی نخواهند داشت. البته این مورد منطقی هم به نظر می‌رسد، شاید بیش‌ترین جذابیت مراحل مخفی کاری، مربوط به قابلیت‌هایی است که V در طول بازی به دست می‌آورد و کشته شدن دشمنان توسط یک فرد دیگر، می‌تواند از لذت این بخش بکاهد. از طرفی دیگر، از آن جایی که توسعه دهندگان ادعا کرده‌اند هر ماموریت فرعی به خودی خود مانند یک داستان کامل عمل می‌کند، قرار دادن دیالوگ و تصمیم تک تک شخصیت‌های بازی به طوری غیرممکن تلقی می‌شود. همه‌ی این اطلاعاتی که به شما گفتیم، حدسی بیش نیستند و باید تا منتشر شدن اطلاعات بیش‌تر صبر کنیم.

برخی از شخصیت‌ها که می‌توانند در نقش یک همراه حضور داشته باشند، ممکن است پس از رسیدن به هدف خود V را رها کنند و به دنبال زندگی خود بروند. هم چنین، ممکن است شخصیت‌ها در برخی از مواقع از خط داستانی خارج شوند و در بازه‌ی زمانی دیگری دوباره به داستان بازگردند. بازگشتن آن ها به روند گیم پلی، بیش‌تر با محوریت نشان دادن پیامد تصمیات بازیکن خواهد بود. استودیو سازنده می‌خواهد با این کار، به بازیکن ثابت کند که حتی شخصیت‌های مهم‌تر بازی هم تحت تاثیر تصمیم‌های V قرار می‌گیرند. در این میان باید اشاره کرد که همه‌ی NPCهای بازی Cyberpunk 2077 قابلیت نقش آفرینی در قالب یک همراه را ندارند. برای مثال، دکس دشان (Dex DeShawn) یکی از افراد مهم و تاثیر گذار بازی است ولی احتمالا نمی‌توان او را در قالب یک همراه تصور کرد. اما از طرفی دیگر، احتمالا طیف بزرگی از شخصیت‌های فرعی وجود خواهند داشت که می‌توانند به عنوان یک همکار بازیکن را همراهی کنند ولی نقش آن‌ها، به یک سری از ماموریت‌های خاص خود خلاصه می‌شود.

استودیو CD Projekt تایید کرد که بازی Cyberpunk 2077 هم مانند بازی Witcher، چندین معشوقه را در جلوی راه بازیکن قرار می‌دهد. اگر بازی‌های ویچر را تجربه کرده باشید، به احتمال زیاد با دو شخصیت تریس و ینیفر آشنایی لازم را دارید. در نسخه ی سوم، شما در قالب گرالت می‌توانید از میان این دو یکی را به عنوان همسر انتخاب کنید و داستان را به گونه‌ای به اتمام برسانید که تا پایان عمر با یکی از این دو زندگی خواهید کرد. بازی Cyberpunk 2077 چنین سیستمی خواهد داشت و بازیکن باید به سلیقه‌ی خود، یکی از معشوقه‌های داخل بازی را به عنوان فرد موردعلاقه‌ی خود انتخاب کند و تاثیرات ورود او به داستان را مشاهده کند. البته، میزان تاثیر و نقش این شخصیت‌ها در داستان بازی مشخص نشده است و نمی‌دانیم آیا کسی که V عاشقش می‌شود تا چه حد در بازی تاثیر گذار خواهد بود. اما اطمینان حاصل کنید که هر اتفاقی هم رخ دهد، استودیو CD Projekt می‌تواند داستان بازی را به یک رمان عاشقانه‌ی رومئو و ژولیتی تبدیل کند تا صحنه‌های رمانتیکی در بازی رخ دهد؛ چرا که سازندگان استعداد خود را در روایت داستان‌های عاشقانه نشان داده‌اند.

بازی Cyberpunk 2077 پس از معرفی در سال ۲۰۱۳، هیجانات بسیاری را درست کرده و به عنوان یکی از موردانتظارترین آثار چند سال اخیر شناخته می‌شود. با توجه به بودجه‌ و زمان زیادی که توسعه دهندگان برای ساخت بازی داشته‌اند، می‌توان انتظار یک نقش آفرینی انقلابی را داشت. اما هنوز باید تا روز عرضه‌ی بازی صبر کنیم و واکنش مردم و منتقدان را مشاهده کنیم. در آن زمان می‌توان به پتاسنیل حقیقی این بازی سایبرپانکی آگاهی پیدا کرد. اما موردی که می‌توانیم با اطمینان در موردش صحبت کنیم، این است که بازی Cyberpunk 2077 از پتانسیل‌های زیادی برخوردار است و تنها چگونگی به کار گرفتن این مکانیک‌ها است که می‌تواند تمرکز لازم توسعه دهندگان را به تصویر بکشد. البته اگر این تمرکز تنها بر روی یک سری مکانیک‌های خاص قرار گیرد، روند فرسایشی بازی می‌تواند از آن کشش لازم برای یک بازی نقش افرینی بزرگ فاصله بگیرد. با این حال، اگر این شخصیت‌های همراه که در موردشان صحبت کردیم بتوانند در حد ادعاهای استودیو CD Projekt ظاهر شوند، می‌توانیم با اثری روبرو شویم که از بازی‌های RPG چند سال اخیر، یک سر و گردن بالاتر است.

اگر دوست دارید پیش ار عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 با نقش شخصیت‌های همراه بازی‌های CD Projekt آشنا شوید، می‌توانید به صفحه‌ی خرید بازی Witcher 3: Wild Hunt مراجعه کنید.

نظر شما در مورد نقش احتمالی شخصیت‌های همراه بازی Cyberpunk 2077 چیست؟ آیا آن‌ها می‌توانند به تاثیر گذاری شخصیت‌های همراه آثاری مانند Fallout 4 و Dragon Age تبدیل شوند؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Game Rant

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *