یادداشت, مقالات عمومی

روند هنری ساخت بازی Death Stranding

بازی Death Stranding

بازی Death Stranding یک بازی کالت و متفاوت با هر اثر دیگری است که تا به جال تجربه کرده‌اید. یکی از دلایل متمایز بودن این اثر، طراحی هنری و اتمسفریک خاص آن است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که تیم سازنده چگونه به چنین مفهوم هنری خاصی رسیده است؟

بازی Death Stranding

بازی Death Stranding، جدیدترین بازی کارگردان ژاپنی، یعنی هیدئو کوجیما، است. دث استرندینگ از اولین  تریلر خود نشان داد که قصد دارد در جبهه‌ی متفاوتی قرار گیرد و بتواند به عنوان یک اثر نو شناخته شود. در نهایت، بازی به این مهم نیز دست یافت و توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. جدیدترین بازی استودیو کوجیما پروداکشن (Kojima Production)، اثر متفاوتی نسبت به هر بازی دیگری است و یکی از دلایل این متفاوت بودن، اتمسفر و طراحی هنری منحصر به فرد آن است.

یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa) مسئول طراحی بسیاری از بازی‌های مهم تاریخ است. او در بازی Death Stranding به عنوان کارگردان هنری مشغول به کار بوده و به خاطر طراحی‌های نمادینش در مجموعه بازی‌های متال گیر (Metal Gear)، به شهرت رسیده است. از شخصیت‌های به یاد ماندنی بگیرید تا مکانیک‌های قابل تحسین، شینکاوا یک شیوه‌ی خاص در طراحی دارد که او را برای همگان قابل تشخیص می‌کند. به مناسبت انتشار بازی دث استرندینگ برای رایانه‌های شخصی، وبسایت Gameinformer مصاحبه‌ای را با یوجی شینکاوا تدارک دیده تا بزرگ‌ترین سوالات ما را درباره‌ی هویت بصری عجیب این جهان عجیب را به پاسخ نزدیک کند.

بازی Death Stranding

طراحی بصری بازی Death Stranding چگونه آغاز شد؟

یوجی شینکاوا، کارگردان هنری دث استرندینگ، در پاسخ گفت:

خب به طور معمول، آقای هیدئو کوجیما یک ایده‌ و نقشه دارد و من هم تلاش می‌کنم این ایده‌ها را با توجه به پیش زمینه، داستان و جهان اثر، گسترش دهم. برای دث استرندینگ، ایده‌ی کلی بر پایه‌ی ظاهر ایسلند و طبیعت فوق العاده‌اش بنا شده بود. پس، این طرح برای دث استرندینگ مشخص بود.

آیا در مقایسه با ساخت دنباله‌ی یک مجموعه‌ی قدیمی، باید هنگام ساخت یک اثر جدید مانند بازی Death Stranding، اقدامات اضافه‌ای انجام دهید؟

باید بگویم شروع ساخت دنباله‌ی یک مجموعه راحت‌تر است. آثار جدید برای شروع تولید، سختی‌هایی را دارند. بنابراین باید بگویم، این کار بسیار سخت‌تر است.

آیا اولین موردی را که برای بازی Death Stranding طراحی کردید، به یاد می‌آورید؟

فکر می‌کنم که طراحی لباس شخصیت اصلی، یعنی سم (Sam) بود. به طور معمول، در ابتدا ما باید یک صحنه‌ی آزمایشی می‌ساختیم، پس به یک شخصیت نیاز داشتیم. پس ما مجبور شدیم تا طرح اولیه‌ی سم را درست کنیم. در آن زمان، در مورد ظاهر لباس سم تصمیم نگرفته بودیم. اگر به گذشته نگاه کنیم، لباس سم با آن چه امروز می‌بینیم، به طور کلی متفاوت بوده است.

آیا به خاطر این که شخصیت‌های بازی Death Stranding قرار بود بازیگران واقعی باشند، تصور شخصیت‌ و رفتار آن‌ها  برایتان راحت‌تر بود؟

من به طور معمول هنگام استفاده از بازیگران واقعی برای شخصیت‌هایمان، به جذابیت آن‌ها اعتنا می‌کنم. بنارباین هنگام طراحی لباس یک شخصیت، تصور می‌کنم که آیا آن لباس مناسب بازیگر است یا خیر. اما از آن جا که گاهی ما برای ایجاد یک شخصیت، بازیگر خاصی را در نظر داریم، فکر کردن به لباس آن شخصیت راحت‌تر می‌شود.

بازی Death Stranding

طراحی چه شحصیتی در بازی Death Stranding، بیشترین تکرار را برای نهایی شدن داشته است؟

من می‌گویم لباس سم و طراحی موجوداتی به نام «کچر» (Catcher)، به خصوص بزرگ‌ترهایشان. برای طراحی کچرها، آزمایش و خطاهای بسیاری داشتیم، چرا که در ابتدا خیلی شبیه موجودات علمی تخیلی شده بودند. لباس سم هم شبیه لباس فضانوردان آینده شده بود. کچر هم با این که موجود قدرتمندی بود، شبیه به یک دشمن معمولی به نظر می‌آمد. ولی هنگامی که ما آن‌ها را در محیط بازی قرار دادیم، واقع گرایانه نبود. این چیزی نبود که بازیکن بتواند با آن همدردی کند، بنابراین تلاش کردیم تا واقعی‌تر به نظر برسند.

قابلیت‌های سخت افزاری تا چه حد بر روند طراحی یک پروژه تاثیر می‌گذارند؟

ممکن است زمان‌هایی وجود داشته که ما محدودیت‌های سخت افزاری و مواردی مانند آن را در نظر بگیریم. اما به طور معمول درباره‌ی این محدودیت‌ها فکر نمی‌کنیم. وقتی که در مورد گیم پلی فکر می‌کنید، عملکرد‌های بسیار مهمی باید در نظر گرفته شود و من هم به طور معمول با توجه به طراحی‌هایم، از آن‌ها کم یا به آن‌‌ها اضافه می‌کنم.

آیا طراحی‌ها یا مفاهیم استفاده نشده‌ای وجود دارند که می‌خواستید در بازی نهایی قرار دهید؟

از آن جایی که بازی Death Stranding یک اثر و پروژه‌ی جدید است، چیز‌های زیادی وجود داشتند که باید روی آن‌ها فکر و کار می‌کردیم. من به طور واقعی درگیر بودم و فکر نمی‌کنم که موردی بدون اسفاده باقی مانده باشد.

یکی از طراحی‌های دیگری که در رابطه با این بازی مورد توجه طرفداران قرار گرفت، کنسول پلی استیشن ۴ Pro باندل Death Stranding Limited Edition بود.

نظر شما درباره‌ی بازی Death Stranding چیست؟ آیا شما توانستید با بازی ارتباط قرار کنید؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Gameiformer

author-avatar

درباره ارحام ادبخواه

سلام، من ارحام هستم. زندگی من با سه کلمه گره خورده، ویدئو گیم، فوتبال و سینما. زندگی من بدون این سه تا بی معنی میشه و هویت خودشو از دست میده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *