اخبار و رویدادها, بازی

بازی Watch Dogs Legion: تاخیرها چه اثر مثبتی بر روی بازی می‌گذارد؟

بازی Watch Dogs Legion

بازی Watch Dogs Legion چندین بار نشان داده است که اثر جاه طلبانه‌ای خواهد بود. اما تاخیرات متوالی باعث ناامیدی گروهی از گیمر‌ها شد. سوالی که در این میان پیش می‌آید این است که، این تاخیرات چه تاثیری روی بازی نهایی خواهد گذاشت؟ این تاخیرات مثبت خواهد بود یا منفی؟

بازی Watch Dogs Legion

بازی Watch Dogs Legion در مراسم E3 سال ۲۰۱۹ و در کنفرانس یوبیسافت، معرفی شد. این بازی از اول یک ایده‌ی جاه طلبانه داشت و نوید از یک بازی انقلابی می‌داد که تا حالا شاهد آن نبودیم. اما تاخیر‌های پشت سر هم که این بازی به آن دچار شد، نارضایتی برخی از گیمر‌ها را به دنبال داشت. اما این تاخیر‌ها به معنی این که بازی ناقص است یا این که از هدف اولیه‌اش دور مانده، نیست. بازی Watch Dogs Legion، می‌تواند با استفاده از این تاخیر‌ها، هر چه بهتر بهینه شود و محصول نهایی، همان اثری شود که انتظارش را داشتیم. اما سوال این است که این تاخیر‌ها چگونه می‌تواند به بازی کمک کند؟

بازی Watch Dogs Legion در ابتدا قرار بود که در تاریخ ۱۳ اسفند ۹۸ (۳ مارچ ۲۰۲) منتشر شود که به خاطر پاره‌ای از دلایل با یک تاخیر طولانی مواجه شد. این بازی قرار است در تاریخ ۸ آبان ۹۹ (۲۹ اکتبر ۲۰۲۰) در بازار‌های جهانی عرضه شود. خوشبختانه، کلینت هاکینگ (Clint Hocking) یکی از کارگردان‌های بازی، تایید کرد که این تاخیر‌ها باعث بهتر شدن بازی شده است. این تاخیر طولانی حتی به تیم اجازه داده تا ایده‌هایی که در گذشته می‌خواستند عملی کنند و به دلایلی موفق نشدند را در بازی پیاده کنند.

کلین هاکینگ در طی مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشت، توضیح داد که تاخیر بازی:

صرفا به خاطر بهتر شدن بازی است.

هم چنین، در مورد احساساتی که بعد از اعلام خبر تاخیر داشت گفت:

بدیهی است روزی که این خبر به ما رسید، ویران کننده بود. در این موقعیت شما در شرایط ذهنی نامناسبی قرار می‌گیرید و می‌گویید :«ما به آن نزدیک بودیم، اما حالا می‌خواهیم که از آن دور شویم». این احساسات برای خنثی شدن به چند روز زمان نیاز داشت. اما پس از چند روز درگیری با آن، این گونه می‌شود که «اوه، در واقع این عالی است، این عالی است»

دلیلی که این تاخیرات به خوبی جواب داد، این است که به کارکنان اجازه داد تا روی ایده‌های خود بیشتر کار کنند. به خصوص ایده‌ی «بازی کردن به عنوان هر کسی» که هدف اصلی بازی است. این بدان معنی است که شما بتوانید هر کسی را که در شهر می‌بینید به تیم خود اضافه کنید و از توانایی‌ها و قابلیت‌های آن شخص، به نفع خود استفاده کنید.

هاکینگ ادامه داد:

ما زمانی که آماده‌ی عرضه‌ی بازی بودیم، به هدف خود نزدیک شده بودیم. این تاخیر به ما اجازه داد تا به چیزههایی برسیم که قبل از آن در دسترس نبودند. علاوه بر این، به تاخیر افتادن به ما اجازه داد که موارد دیگری را به بازی اضافه کنیم و آن را حسابی پولیش دهیم تا کیفیت بازی را بهبود ببخشیم.

من فکر می‌کنم که مهم‌ترین چیزی که ما انجام دادیم، اضافه کردن ویژگی‌ها و توانایی‌ها به افراد و جهان بازی بود. هم چنین ما راه حل‌های مناسبی هم برای اضافه کردن این قابلیت‌ها به افرا، پیدا کردیم. در نتیجه‌ی آن، ما شخصیت‌های با حال زیادی داریم که به نوعی از دل همین قابلیت‌های بیرون می‌آیند.

ایده این است که انواع شخصیت‌ها، و مهارت‌هایی که در صورت جذب شخصیت‌ها به دست می‌آورید، متنوع‌تر و جالب‌تر خواهد بود که متناسب با شخصیت‌ها طراحی شده‌اند.. برای مثال، یک معمار می‌تواند با ابزار خود وارد یک منطقه‌ی ساخت و ساز شود، در عین حال یک کارگر ساختمانی هم از این امتیاز برخوردار است و می‌تواند که وارد آن منطقه‌ی ساخت و ساز شود ولی با ابزار متفاوت. آن کارگر می تواند از دستگاه میخ کوب خود به عنوان یک اسلحه اضافه کند یا می‌تواند کنترل یک پهپاد را به دست بگیرد تا به وسیله‌ی آن، به مناطقی برود که در حالت معمولی قابل دسترس نیست.

بازی Watch Dogs Legion

این مکانیک، تمام جمعیت و مردمان لندن را به یک وسیله و ابزار استراتژیک تبدیل می‌کند که قادر به خلق فرصت‌های خاصی در گیم پلی هستند. این مردم پتانسیل‌های زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورند. برای مثال افراد با شغل‌ها و لباس‌های خاص خود، می‌توانند اجازه‌ی دسترسی شما را به مناطق مختلف بدهند و نیاز‌هایتان را برطرف کنند. در همین راستا، سیستم‌های پیشرفت بازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر بازیکن به جای استخدام افراد زیاد، افراد کم‌تری را به خدمت خود درآورد، احساس بدی پیدا نخواهد کرد.

علاوه بر موراد ذکر شده، هاکین می‌گوید که این تاخیر در عرضه‌ی بازی Watch Dogs Legion، باعث تقویت فسمت‌های بسیار حساس بازی مانند قیام‌ها و انقلاب‌های دسته جمعی شده است. در هر منطقه‌ای از بازی، فعالیت‌های وجود دارد که باعث تضعیف کنترل شرکت آلبیون (Albion)، در آن منطقه می‌شود.

کلینت هاکینگ در این باره می‌گوید:

هنگامی که شما تمام این فعالیت‌ها در یک منطقه انجام دادید، شما ماموریتی دریافت می‌کنید که باعث آزادی آن منطقه از دست شرکت آلبیون می‌شود. این مرجله یک درگیری تمام عیار را به وجود می‌آورد که به معنای واقعی، گیم پلی متمایز و چالش برانگیزی را به وجود می‌آورد. این اتفاقات باعث قیام مردم آن منطقه می‌شود که در این صورت، شما به آسانی می‌توانید آن‌ها را به استخدام خود در آورید. در ادامه، شما از ایست بازرسی‌ها و ایستگاه‌های شرکت آلبیون راحت می‌شوید و حضور ان‌ها را در خیابان‌ها به شدت کاهش می‌دهید. این به طور واقعی، حس این را می‌دهد که شما در حال پس گرفتن شهر هستید.

در ظاهر نشان می‌دهد که این تاخیر، به تیم سازنده‌ی بازی Watch Dogs Legion اجازه داده است تا این موراد را به ماموریت‌های جذاب و منحصر به فرد تبدیل کنند و بتوانند احساس پیشرفت را در عین بازپس گیری شهر، به بازیکن منتقل کنند.

بازی Watch Dogs Legion، در عین حال هم یک مجموعه از ایده‌های هیجان انگیز دارد. پس نکته در این است که این تاخیر به آن‌ها اجازه داده است تا علاوه بر عمیق‌تر کردن همین ایده‌ها، موارد جدیدی را هم به بازی اضافه کنند و این عناصر در کنار هم، بازی را به یک عنوان فوق العاده مورد انتظار تبدیل می‌کند.

هم چنین قابل ذکر است که در صورت خرید بازی Watch Dogs Legion، پیش از عرضه‌ی رسمی، به Gold King Pack دسترسی پیدا می‌کنید که محتویاتی مانند یک اسکین ماشین لاکچری، یک اسکین اسلحه و یک ماسک دسترسی پیدا می‌کنید.

نظر شما درباره‌‌ی این بازی جاه طلبانه چیست؟ آیا بازی Watch Dogs Legion می‌تواند به همان اثری که انتظارش را داریم تبدیل شود؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: IGN

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *