بازی, یادداشت

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

با این که بازی Resident Evil Village یک اثر درخشان به حساب می‌آید، اما هنوز هم مواردی وجود دارد که کپکام (Capcom) می‌تواند روی آن‌ها بیشتر کار کند. با توجه به عملکرد خوب بازی رزیدنت اویل ویلیج، انتظارات همه ما برای دنباله این مجموعه بیشتر شده است. ما در این مقاله می‌خواهیم هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم، با شما به اشتراک بگذرایم. در ادامه با تیلنو همراه باشید.

با وجود عرضه بازی Resident Evil Village و گزارشات مبنی بر در دست ساخت بودن بازی Resident Evil 9، ما هنوز هم در دل وقایعی مربوط به اتان وینترز (Ethan Winters) و خانواده بیکر (Baker) گیر کرده‌ایم که در سال 2017 آغاز شد. با این که بازی رزیدنت اویل ویلیج عملکرد خوبی داشت، ما هنوز هم دوست داریم که رویکرد سازندگان در دنباله این مجموعه و نگاه‌شان به سبک ترس و بقا تغییر کند. در ادامه ما به انتظاراتی که از بازی رزیدنت اویل 9 داریم اشاره خواهیم کرد.

اخطار: در ادامه بخشی از داستان بازی‌های Resident Evil 7: Biohazard و Resident Evil Village اسپویل خواهد شد.

پایانی بر سه‌گانه حاضر

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

بازی Resident Evil 7 یک نقطه شروع تازه برای فرنچایز رزیدنت اویل به حساب می‌آمد، هم از نظر روایت داستان و هم از نظر زاویه دید. بازی Resident Evil Village نیز به بهترین شکل افسانه پیرامون مولد (Mold) را ادامه داد و ‌می‌توان آن را دنباله‌ای ستودنی دانست. با توجه به پایان‌بندی این اثر، بازی Resident Evil 9 باید حسن ختامی برای این سه‌گانه باشد؛ یک جمع‌بندی برای هرآنچه از مولد، گروه کانکشنز (The Connections) و سازمان BSAA می‌دانیم. در واقع امیدواریم این بازی پایانی بر ماجراجویی‌های خانواده وینترز باشد. بد نیست اشاره کنیم که احتمالا بازی رزیدنت اویل 9، آخرین نسخه شماره‌دار از این مجموعه است.

اختصاص دادن زمان بیشتر به شخصیت‌های قدیمی

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

با وجود این که کپکام پیش از عرضه بازی رزیدنت اویل ویلیج، بخش زیادی از بازاریابی‌اش را به مانور روی شخصیت کریس ردفیلد (Chris Redfield) اختصاص داده بود، حضور این کاراکتر در خود اثر چندان به چشم نمی‌آمد. یکی از انتظارات ما از بازی رزیدنت اویل 9 این است که زمان بیشتری به کاراکترهای قدیمی نظیر کریس، لئون (Leon) یا جیل (Jill) اختصاص دهد. البته بعید نیست که آن‌ها اصلا در نسخه جدید حضور نداشته باشند. با این وجود حضور شخصیتی مثل ایدا (Ada) نیز می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد.

زامبی‌ها (Zombie) و تایرنت‌ها (Tyrant)

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

اگر قرار باشد بازی Resident Evil 9 پایانی بر یک سه‌گانه در نظر گرفته شود، نمی‌توان صرفا به حضور یک یا دو شخصیت قدیمی در آن بسنده کرد. ما دوست داریم زامبی‌های قدیمی و تایرنت‌ها را بار دیگر در این اثر ببینیم. آن‌ها می‌توانند به خوبی با فضای بازی سازگاری پیدا کنند. علاوه بر این، اگر قرار باشد در بازی رزیدنت اویل 9 سازمان BSAA از بین برود، این دشمنان قدیمی می‌توانند جایگزین خوبی برای آن‌ها باشند.

دیدن چهره شخصیت اصلی

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

این که چهره اتان در بازی رزیدنت اویل 7 نمایش داده نشد یا  این کاراکتر از نظر شخصیتی خیلی پیچیده نبود، تا مدت‌ها دست مایه‌ی شوخی در فضای مجازی شده بود. اگرچه کپکام در ادامه کمی به شخصیت اتان بال و پر داد، اما چهره نداشتن او باز هم عامل عدم استقبال مخاطبان از این کاراکتر بود. از همین رو امیدواریم در بازی Resident Evil 9 شاهد شخصیتی باشیم که بتوانیم چهره‌‌اش را ببینیم؛ حتی اگر قرار باشد این کاراکتر، شخصیت رز (Rose) در نظر گرفته شود.

کاهش سرعت ریتم

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

بازی Resident Evil Village از ابتدا تا انتها ریتم تندی دارد و ما دائما شاهد لحظاتی اکشن و پر جنب و جوش هستیم. برای ارائه ریتمی آهسته‌تر، باید محیطی منحصر به فرد داشته باشیم که در آن وقایعی جالب در جریان است. به نظر ما بهتر است بازی رزیدنت اویل 9 ریتمی سنجیده‌تر داشته باشد تا بتواند در بازه زمانی طولانی‌تر، فضایی وحشتناک را ارائه دهد. ما نمی‌گوییم که این نسخه باید ریتمی مشابه با سری Silent Hill داشته باشد، بلکه صرفا می‌خواهیم ریتم به چیزی آهسته‌تر از آن چه هست، تبدیل شود.

محیط‌های بسته‌ی بیشتر

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

حالا که صحبت از تعادل در ریتم بازی شد، بد نیست اشاره کنیم که بیشتر شدن فضاهای بسته و محیط‌های خفقان آور می‌تواند راهکار فوق‌العاده‌ای باشد و به تغییر ریتم اثر نیز کمک کند. نیازی نیست که بازی Resident Evil 9 فقط در یک ساختمان جریان داشته باشد، بلکه می‌تواند رویکرد بازی Resident Evil 7 را دنبال کند؛ یعنی در محیط بازی، مکان‌هایی را تعبیه کند که عمق بیشتری داشته و دلهره آور باشند. اگر کپکام بتواند به شکلی متوازن، محیطی بزرگتر از نسخه ویلیج بسازد و در عین حال مراحلی پر جزئیات‌تر و غنی‌تر را ارائه دهد، محصول نهایی فوق‌العاده خواهد شد.

تمرکز بیشتر روی سبک بقا

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

یکی دیگر از انتظارات ما از بازی رزیدنت اویل 9، پر رنگ شدن المان‌های بقا است. در بازی Resident Evil Village حتی در حالت Hardcore هم برای کشتن دشمنان نگرانی خاصی نداریم، زیرا می‌توانیم هرچقدر بخواهیم مهمات به دست آوریم. در نسخه‌های قبلی ما با دقت بیشتری برای استفاده از مهمات جهت از بین بردن زامبی‌ها تصمیم گیری می‌کردیم، زیرا منابع کمتری در اختیارمان بود. حتی در ریمیک بازی رزیدنت اویل که در سال 2002 منتشر شد، نیز مکانیسم جالبی وجود داشت که شما را مجبور می‌کرد برخی از اجساد زامبی‌ها را بسوزانید تا به Crimson Head تبدیل نشوند. در این بازی سوخت محدودی داشتیم و باید با دقت تصمیم می‌گرفتیم که کدام اجساد را بسوزانیم. اضافه شدن این مولفه‌ها در کنار ریتمی سنجیده‌تر، موجب می‌شود که بازی رزیدنت اویل 9 به اثری جذاب و ارزشمند تبدیل شود.

ایجاد تغییرات در سیستم Inventory 

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

مدیریت Inventory یکی از اساسی‌ترین بخش‌های آثار مجموعه Resident Evil است. این که انتخاب کنید کدام تجهیزات و منابع را با خود حمل کنید و اولویت‌بندی موارد مختلف، موجب می‌شود که تجربه بهتری از ژانر ترس و بقا داشته باشید. در بازی Resident Evil 7 نسخه خوبی از این سیستم را تجربه کردیم، اما بازی Resident Evil Village با افزایش ظرفیت Inventory موجب کاهش اهمیت این بخش شد. در واقع این نسخه به ما اجازه می‌داد که با خیال راحت هرچقدر می‌خواهیم سلاح، مهمات و آیتم‌های شفادهنده مختلف را حمل کنیم و اصلا نگرانی ظرفیت و محدودیت را نداشته باشیم. امیدواریم رویکرد کپکام در بازی Resident Evil 9 تغییر کرده و با تغییر سیستم Inventory کاری کند که بازیکنان مجبور شوند تصمیم‌های سخت‌تری بگیرند.

معماهایی سخت‌تر

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

جا به‌ جا کردن چند مجسمه در قلعه دیمیترسک (Castle Dimitrescu) یا حل کردن معماهای دیگر در بازی رزیدنت اویل ویلیج کار سختی نبود. البته سخت‌تر شدن معماها در بازی رزیدنت اویل 9 ممکن است به یک شمشیر دو لبه تبدیل شود. برخی از بازیکنان اصلا دوست ندارند که روزها برای حل کردن معماهای مختلف آزمون و خطا کنند. توازن در این بخش یعنی به کار بردن معماهایی نظیر Lucas’s Party Room در بازی رزیدنت اویل 7.

اضافه شدن حالت co-op در بخش Mercenaries

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

بعید نیست که بازی Resident Evil Village دیر یا زود حالت co-op را به بخش Mercenaries اضافه کند. با این حال عدم پشتیبانی این بخش از حالت کوآپ در حال حاضر یک نقطه ضعف برای نسخه ویلیج به حساب می‌آید. اگر بخش Mercenaries در بازی Resident Evil 9 وجود داشته باشد، امیدواریم از حالت co-op نیز پشتیبانی کند.

حق انتخاب بیشتر و پایان‌ها مختلف

هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

در بازی Resident Evil 7 می‌توانید یکی از شخصیت‌های میا (Mia) یا زوئی (Zoe) را نجات دهید که هر انتخاب، پایانی متفاوت را به شما ارائه می‌دهد. با این که شاید تصمیم آخر در این نسخه چندان هم اهمیت نداشته باشد، اما همچنان به جذابیت اثر کمک کرده و داستان را تاثیر گذارتر می‌کند. با توجه به این که امکان انتخاب در سری بازی‌های رزیدنت اویل سابقه داشته است، به کارگیری مجدد آن و وجود پایان‌های متعدد در بازی Resident Evil 9 می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. اگر شایعات صحت داشته باشند و بازی رزیدنت اویل 9 آخرین نسخه‌ی شماره‌دار این مجموعه باشد، وجود پایان‌های مختلف در آن جالب توجه خواهد شد.

پشتیبانی از هدست VR
هرآنچه از بازی Resident Evil 9 انتظار داریم

یکی از جذاب‌ترین و ترسناک‌ترین راه‌های تجربه بازی رزیدنت اویل 7، تجربه آن با هدست VR بود. محیط و ریتم کندتر این بازی روی VR تجربه‌ای ترسناک‌تر را به مخاطب ارائه می‌داد. این که ما پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی را در بازی رزیدنت اویل پیلیج ندیدیم، کمی ناراحت‌کننده بود. به هر حال امیدواریم بتوانیم بازی Resident Evil 9 را با هدست VR تجربه کنیم.

این بود هرآنچه ما از بازی Resident Evil 9 انتظار داشتیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما چه انتظاراتی از این بازی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

اینستاگرام تیلنو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *