بازی, کنسول PS5, یادداشت

بازی Wolverine: مواردی که امیدواریم در بازی ببینیم

بازی Wolverine

یکی از غافلگیری‌های رویداد پلی استیشن شوکیس 2021 معرفی بازی Wolverine بود. حال در این مطلب مواردی را مرور می‌کنیم که امیدواریم در این اثر شاهد آن‌ها باشیم. با تیلنو همراه باشید.

با این وجود که رویداد Playstation Showcase 2021 پر از اتفاقات ریز و درشت از جمله نمایش گیم‌پلی بازی God of War: Ragnarok، رونمایی از بازی Marvel’s Spider-Man 2 و معرفی نسخه ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic بود، اما بدون شک غیر‌منتظره‌ترین بخش آن معرفی و نمایش تریلری از بازی Wolverine است. با این وجود که از بازی مذکور تنها یک تریلر CG به نمایش در آمد، اما همین امر کافی بود که بازی Wolverine به سرخط بسیاری از رسانه‌ها و نقل محافل گیمی تبدیل شود. استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) با ساخت بازی‌های Spider-Man و Miles Morales توانایی خود در ساخت آثار ابرقهرمانی را ثابت کرده که به این واسطه می‌توان به کیفیت فوق‌العاده بازی ولورین مطمئن بود. در این مطلب بخش‌ها و محتوا‌هایی را معرفی می‌کنیم که امیدوار هستیم استودیو اینسامنیاک در محصول خود آن‌ها را اعمال کند.

روایت خطی

بازی Wolverine

استودیو Insomniac Games بازی‌های سری Spider-Man را در قالب جهان باز (Open World) ساخت که این امر به یکی از نقاط قوت آن تبدیل شده است. با این حال، دنبال کردن چنین رویکردی در قبال تمامی آثار این استودیو چندان الزامی و معقول نیست. این دیدگاه از آن جهت است که ساخت بازی Wolverine به صورت اثری با روایت خطی تصمیم بهتری خواهد بود. ولورین کاراکتری است که همواره به محیط‌های مختلف رفته و هیچگاه در یک مکان ثابت نمی‌ماند. در نتیجه محدود کردن آن به یک نقشه جهان باز موجب می‌شود که ظرفیت‌های این شخصیت هدر بروند. در حالت ایده‌آل، بازی Wolverine باید اثری خطی با محیط‌های بزرگ و نیمه جهان باز مشابه آثاری همچون God of War ،Uncharted 4 و The Last of Us Part 2 باشد. دستیابی به حرکت رو به جلو مداوم در یک ماجراجویی خطی که پر‌محتوا بوده و روند خود را به خوبی حفظ می‌کند، می‌تواند سخت و دشوار باشد. این امر از آن جهت است که در روایت خطی داستان حضور و اهمیت بیشتری نسبت به بازی‌های جهان باز داشته و مخاطب را با خود همراه می‌کند. به همین دلیل است که چنین رویکردی بهترین گزینه برای بازی Wolverine است.

مبارزات خشونت‌بار

بازی Wolverine

بدون شک اگر کوچک‌ترین آشنایی با شخصیت ولورین داشته باشید، می‌دانید که این کاراکتر برعکس مرد عنکبوتی، فردی خشن و بی‌رحم است. داستان‌های شخصیت Wolverine تاریک‌تر از اسپایدرمن بوده و مهم‌تر از همه، هیچگاه در نمایش خشونت مراعات نمی‌کند. تیغه‌های پوشیده از آدامانتیوم (Adamantium) و عدم آسیب دیدن بدان معنا است که ولورین می‌تواند با وحشیانه‌ترین روش‌ها دشمنان را از بین ببرد. این دقیقا همان ویژگی است که امیدواریم استودیو اینسامنیاک گیمز در محصول خود از آن بهره ببرد. کارگردان بازی Wolverine تایید کرده که این بازی یک اثر بزرگسالانه خواهد بود. این امر خبر بسیار خوبی است؛ زیرا که محدودیت‌های رده سنی مانعی در برابر شکوفایی ولورین نخواهند بود. استودیو مذکور به طرز شگفت‌انگیزی موفق شد که نبرد‌های سری Spider-Man را هیجان‌انگیز و چشم‌نواز طراحی کند. به همین دلیل امیدواریم که مبارزات بازی Wolverine در عین خشن بودن، دارای ویژگی‌های مشابه باشند.

مکانیک‌های گیم‌پلی

بازی Wolverine

این امر که می‌خواهیم مبارزات بازی Wolverine بزرگسالانه باشند، تعریف دقیق و مشخصی ندارد، اما مکانیک‌های گیم‌پلی خاصی وجود دارد که دوست داریم در بازی مذکور شاهد وجود آن‌ها در سیستم مبارزات باشیم. در ابتدا، وجود توانایی استفاده اختیاری از تیغه‌های ولورین می‌تواند سناریو‌های خیلی جالبی را پدید بیاورد. این مکانیک در قبال انواع خاصی از دشمنان که در برابر تیغه‌های آدامانتیوم مقاوم بوده و برای نابودی آن‌ها باید از استراتژی متفاوتی استفاده کرد، کاربرد خواهد داشت. همچنین ممکن است بازیکنان بتوانند اشیا، اسلحه و دیگر وسایل موجود در محیط را برداشته و برای حمله استفاده کنند. علاوه بر این، مکانیک خشم (Rage) می‌تواند در نوع خود جالب باشد. با این که بسیاری از این موارد را در بازی X-Men Origins: Wolverine دیده‌ایم، اما بدون شک ساخت آن‌ها توسط استودیو اینسامنیاک گیمز متفاوت و فوق‌العاده خواهد بود.

محیط‌های تخریب‌پذیر

بازی Wolverine

محیط‌های تخریب‌پذیر یکی از روش‌هایی است که موجب درخشش بیش از پیش مبارزات بازی Wolverine می‌شود. صادقانه بگوییم، اگر در قالب ولورین قرار بگیریم و نتوانیم محیط‌ها را به طور تمام و کمال تخریب کنیم، هیجان بازی افت شدیدی می‌کند. این ویژگی که بازی مذکور یکی از آثار انحصاری کنسول پلی استیشن 5 است، موجب می‌شود که استودیو اینسامنیاک برای ساخت محیط‌های تخریب‌پذیر با محدودیت‌های سخت‌افزاری رو‌به‌رو نباشد. در تریلر به نمایش در آمده در رویداد Playstation Showcase 2021 محیطی تخریب‌شده را شاهد هستیم. با این وجود که این تریلر CG نمایانگر بازی نهایی نیست، اما امیدواریم که استودیو اینسامنیاک فیزیک و تخریب‌پذیری مشابهی را در محصول خود اعمال کند.

حرکت کردن

بازی Wolverine

احتمالا برخلاف بازی‌های سری Spider-Man، در بازی Wolverine چندان روی نحوه حرکت تاکید نخواهد شد. با این حال استودیو اینسامنیاک می‌توانند خلاقیت‌های مختلفی در این بخش ارائه دهد. با این وجود که ولورین قادر به استفاده از تار نیست، اما اسکلت تقویت‌شده با آدامانتیوم و عدم امکان آسیب دیدن، موجب می‌شود که او بسیار چابک باشد. این ویژگی‌ها بدان معنا است که فضای زیادی برای اعمال خلاقیت در زمینه حرکت و بهره‌گیری از پارکور وجود دارد. به خصوص که استودیو سازنده سری بازی‌های Spider-Man و Ratchet & Clank مسئولیت ساخت آن را بر عهده دارد. در اینجا می‌توانیم باری دیگر به محیط‌های تخریب‌پذیر اشاره کنیم. برای مثال اگر نمی‌توانید راهی برای عبور از دیوار پیدا کنید، می‌توانید با خراب کردن آن مسیر را ادامه دهید.

مخفی‌کاری

بازی Wolverine

با توجه به توانایی‌های ولورین، این شخصیت چندان نیازی به مخفی‌کاری ندارد. با این حال به منظور ایجاد تنوع در بازی، استفاده از مکانیک‌های مخفی‌کاری می‌توانند به یکی از حلقه‌های اصلی و بخش‌های مهم گیم‌پلی تبدیل شوند. استودیو اینسامنیاک گیمز برای اجبار بازیکنان به مخفی‌کاری می‌تواند از توجیهات داستانی از جمله نجات گروگان‌ها یا همراهی یک شخصیت آسیب‌دیده استفاده کند. علاوه بر این، توانایی‌های ولورین کاملا با گیم‌پلی مخفیانه اما خشن سازگار است. ترکیب حرکت سریع، پرش و کشتارهای وحشیانه سناریو‌های مخفی‌کاری عالی ایجاد می‌کنند که همچنان می‌توانند ذات تهاجمی ولورین را حفظ کنند.

سلامتی

بازی Wolverine

سطح سلامتی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که سازندگان بازی Wolverine باید با آن دست و پنجه نرم کنند. اگر در قالب شخصیتی قرار بگیریم که می‌تواند خودش را درمان کند و عملا کشته نمی‌شود، چگونه می‌توان با چالش رو‌به‌رو شد؟ اگر بازی مذکور چالش‌بر‌انگیز نباشد و بازیکنان برای عملکرد ضعیف مجازات نشوند، دیگر چه دلیلی وجود دارد که خود را تقویت کرده و مکانیک‌های مختلف را به کار بگیرند؟ بدون شک استودیو اینسامنیاک راهکاری برای رفع این مشکل در نظر دارد و می‌تواند ضمن وفادار بودن به ویژگی‌های شخصیت ولورین، بازی را به شکلی بسازد که همواره بازیکنان را به چالش کشیده و آن‌ها را درگیر خود کند. برای مثال، ممکن است سطح سلامتی تنها پس از پایان یافتن مبارزات بازیابی شود. شاید روند بازیابی سلامتی به حدی کند است که در هنگام مبارزات نمی‌توان روی آن حساب کرد. حتی این احتمال وجود دارد که دشمنان دارای اسلحه‌ای باشند که روند بازیابی سلامتی را مختل کند. بدون شک استودیو سازنده باید نوعی نقص را به بازی اضافه کند؛ زیرا ولورین در شرایط عادی خود به شدت قدرتمند است.

پوشش‌ها

بازی Wolverine

مسلما این بخش به اندازه سایر موارد گفته شده، مهم و تاثیر‌گذار نیست، اما بهرحال بخش مهمی از یک اثر ابر‌قهرمانی است. استودیو اینسامنیاک با اضافه کردن پوشش‌های مختلف به سری بازی‌های Spider-Man عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشته است. صادقانه بگوییم، امکان استفاده از پوشش‌های مختلف به نوعی به استاندارد آثار ابرقهرمانی تبدیل شده و همگی انتظار وجود آن را داریم. ولورین پوشش‌های نمادین و مشهور زیادی دارد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که استودیو Insomniac Games تعدادی از آن‌ها را در محصول خود اعمال کند.

ارتباط با سری Spider-Man

بازی Spider-Man 2

با توجه به رویکرد استودیو اینسامنیاک نسبت به بازی Wolverine، شاید ارتباط آن با دنیای سری بازی‌های Spider-Man در حد رویا و آرزوی بسیاری از بازیکنان باقی بماند، اما همچنان می‌توان به تحقق آن امیدوار بود. رابطه کاری بین استودیو اینسامنیاک و مارول به شدت خوب بوده و ممکن است بازی Wolverine در کنار سری اسپایدرمن، دنیای بزرگتری را شکل دهند که دیگر کاراکترهای مارول نیز در آن حضور داشته باشند. بدون شک بازی Wolverine باید داستان خاص خود را داشته و تنها به ارتباط با بازی‌های دیگر متکی نباشد. با این وجود که استودیو اینسامنیاک تایید کرده بازی ولورین اثری مستقل است، اما هنوز می‌توان امیدوار بود که شاهد ایستراگ‌ها و ارتباط‌های کوچک با دیگر بازی‌های استودیو مذکور باشیم.

نظر شما راجع به بازی Wolverine چیست؟ انتظار وجود چه بخش‌ها و محتواهایی را دارید؟ آیا این اثر قادر است تجربه سری بازی‌های مرد عنکبوتی را تکرار کند؟ نظرات خود را با ما در تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

اینستاگرام تیلنو
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *